• Syncro Group AB (publ)/

Gigger Groups VD Claes Persson medverkar som expert i paneldiskussion om Gig-ekonomin tillsammans med Claes Hemberg, Nordic Interim Management, Sveriges HR Förening och Unionen

Claes Persson, VD Gigger Group AB och medgrundare till branschorganisationen Plattformsföretagen, medverkar den 11 maj kl.12.00 i ett digitalt event anordnat av Provecus med temat: Gig även för kvalificerade yrkeskategorier? Hur sker tillväxten i gig-ekonomin? Intresset för gig-ekonomin växer kraftigt och Claes Persson representerar marknaden för gig-bolag som uttalad expert.

Provecus är ett affärsrådgivningsföretag med mångårig kompetens och expertis inom näringslivsfrågor.

Digitalt Event – Den 11 Maj

Tema: Gig även för kvalificerade yrkeskategorier? Hur sker tillväxten i gig-ekonomin?

Tid                       Den 11 Maj, kl 12:00 – 13:00 / 13:15

(Kalendertid 12: 00 – 13:30)

Deltagare i panelen

Per Möller, Provecus affärsrådgivning, moderator

Claes Hemberg, Författare av ”Gig-rapporten”

Claes Persson, CEO Gigger Group AB, Sveriges första noterade gigbolag

Björn Henriksson, CEO Nordic Interim

Victor Bernhardtz, Unionen, expert digital arbetsmarknad

Lena Bjurner, VD/Generalsekreterare Sveriges HR Förening

Moderator:   Per Möller

Anmälan till eventet (kostnadsfritt) – www.provecus.com/digitaltevent_gig

Podcast

För er som inte kan vänta på att höra mer om gig-ekonomin så rekommenderas att lyssna in på en ny podcast med Claes Persson publicerad idag.

• Claes Persson är gäst hos Glen Hodgson, Generalsekreterare för Plattformsbolagen, och delar med sig av sina erfarenheter av att starta företag inom gig-ekonomin, de största utmaningarna för plattformsekonomin och vad politiker och offentliga myndigheter behöver göra för att utnyttja kraften i plattformsekonomin.

Länk till podcasten: https://anchor.fm/glen-hodgson/episodes/Claes-Persson-CEO--Gigger-and-Founder--Gee-X-Glen-Hodgson-evt0gv

www.gigger.group

Claes Persson, VD

www.gigger.group

Gigger Group AB hjälper företag och gigarbetare att vinna i den nya tidens arbetsmarknad. Med marknadens modernaste mjukvaruplattform digitaliserar och förenklar vi genom Gigger AB administrationen för och av timanställda, temporära uppdragstagare samt frilansare, dvs den nya tidens arbetskraft – ”giggers” - i Sverige och internationellt. I Giggers plattform bygger företag upp sina personalpooler, schemalägger och hanterar löner - "giggaren" söker uppdrag, fakturerar och säkerställer betalning. Gigger – den nya tidens uppdragsgivare!