Kommuniké från årsstämman 2015-05-20

Årsstämman i True Heading AB (publ) avhölls kl. 14:00, 2015-05-20 och i sammandrag beslutades följande;

· Styrelsens ordförande Anders Bergström hälsade alla deltagare välkomna och lämnade över till advokat Jenny Grunden som valdes till ordförande vid stämman.

· Stämman ansågs vara behörligen kallad till och agendan godkändes enhälligt

· Stämman beslutade att fastställa balans- och resultaträkning och att resultatet skall disponeras enligt förslaget i förvaltningsberättelsen, samt att bevilja ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktören.

· Stämman beslutade enligt förslag i kallelse att ändra bolagsordningen. Utöver detta beslutades av stämman att ändra skrivningen i §11 från bolagsstämma till årsstämma.

Beslutet var enhälligt.

· Stämman beslutade att bevilja styrelsen mandat för att besluta om emissioner i enlighet med till stämman framlagt förslag. Beslutet var enhälligt.

· Stämman beslutade att arvoden till styrelse och revisorer skall utgå enligt nytt förslag presenterat i pressmeddelande 2015-05-20. Förslaget innebär arvode till ledamot om 10000 kr per möte man närvarat på. Arvodet för styrelsordförande beslutades till 60000 kr per månad i enlighet med kallelsen. Beslutet var enhälligt.

· Till ordinarie styrelseledamöter omvaldes; Anders Bergström, Göran Liljegren, Rickard Berg och Urban Falk. Till ordinarie styrelseledamöter nyvaldes; Hanne Melin och Torgny Hellström.

Avgående ledamot Nils Willart avtackades för ett mycket väl genomfört arbete som ledamot sedan 2004.

Danderyd 2015-05-20

True Heading AB