Syncro Group AB meddelar fastställande av valberedning inför årsstämma i Bolaget som hålls den 25 maj 2022

Syncro Group AB (Publ.) (”Syncro” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Bolagets valberedning inför årsstämman 2022 är fastställd.

Valberedning 2022

Valberedningen består av följande ledamöter:

Claes Persson, Huvudägare OSIX Sverige AB

Tobias Nyholm, Huvudägare Thinkberry AB

Anders Bruzelius, Styrelseordförande Syncro Group AB

Valberedningens uppdrag är att inför årsstämman 2022 förbereda förslag avseende val av ordförande på stämman, val av ordförande och övriga ledamöter i styrelsen, styrelsearvode uppdelat mellan ordförande och övriga ledamöter, val av revisor samt ersättning till denne samt principer för utseende av valberedningen.

Syncro Group AB’s årsstämma 2022 kommer att äga rum onsdagen den 25 maj 2022 i Stockholm.

Aktieägare är välkomna att senast den 15 mars 2022 skicka förslag till valberedningen inför årsstämman 2022 per e-post till valberedningen valberedningen@syncro.group

Syncro Group AB

Syncro Group AB

Claes Persson, tf. VD