• TACTON/

Report this content

Customer Relationship Management-applikationen Pocket SolveIT är en av Europas bästa anser oberoende analysföretag. Customer Relationship Management (CRM)-applikationen Pocket SolveIT, från Ericsson och Tacton, har uppmärksammats av Aberdeen Group i en nyutgiven studie av europeiska CRM-implementationer. Applikationen bedöms vara ett av Europas tio mest framgångsrika CRM-projekt. Slutkunden upplever en högre servicegrad samtidigt som Ericsson Enterprise och deras partners gör tidsvinster på i genomsnitt två månader vid marknadsintroduktion av nya produkter. Pocket SolveIT fungerar som en portabel webbshop. Den för det möjligt att konfigurera och sälja hela Ericsson Enterprise produktportfölj och förser det globala partnernätet med information om lokala marknadsanpassningar, erbjudanden, möjliga produktanpassningar, information om priser i den lokala valutan m.m. Produktinformationen blir lättillgänglig och enkel att använda, vilket underlättar för partners och återförsäljare att möta enskilda slutkunders behov av att kundanpassa produkten. Med hjälp av Tactons säljkonfigurator som finns inbyggd i Pocket SolveIT, får återförsäljare och partners stöd i säljsituationen av ett expertsystem som bara på några minuter guidar säljaren till en unik, fungerande totalanpassad lösning. Med hjälp av Pocket SolveIT kan Ericsson Enterprise snabbt nå ut med produktnyheter och uppdateringar till hela världsmarknaden och kunden får alltid den senaste informationen i kontakten med partners och återförsäljare. För ytterligare information: Marie Wester, pressansvarig 08-690 07 50, marie.wester@tacton.com Christer Wallberg, VD 08-690 07 50, christer.wallberg@tacton.com Om Tacton Systems: Tacton Systems AB erbjuder lösningar för säljstöd och säljkonfiguration. Företaget utvecklar och säljer Tacton Configurator, en av världens mest avancerade säljkonfiguratorer, samt konsulttjänster inom säljkonfiguration. Tacton Configurator är inbäddbar i de flesta e-handels-, ERP och CRM-system. Huvudkontoret finns i Stockholm, och försäljning sker globalt genom partnerskap med bl a IBM, Intershop och Intentia. Bland kunderna återfinns bl a Ericsson, ABB, Getinge, och Marconi. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00920/wkr0002.pdf