• TACTON/

Tacton Systems tecknar globalt samarbetsavtal med Cambridge Technology Partners

Report this content

Tacton Systems tecknar globalt samarbetsavtal med Cambridge Technology Partners Tacton Systems samarbetar med Cambridge Technology Partners om e- businesslösningar som bygger på Tactons konfigurationsteknik. Genom det globala samarbetsavtalet möter Tacton den ökade internationella efterfrågan på sina produkter som underlättar köp av komplexa produkter on- line. Företagets säljkonfigurator gör det enkelt för e-handelskunder att skräddarsy produkter med många ingående komponenter och är en garanti för riktiga produktsammansättningar. Den matchar kundens behov med en offert på färdig produkt enligt kundens önskemål. Konfiguratorn integreras i en webbshop eller i ett internt säljstödssystem med hjälp av Cambridge. -Cambridge Technology har den kompetens som krävs för att skapa e- handelslösningar kring våra produkter. De flesta av våra kunder är internationella storföretag med stora delar av sin verksamhet utanför Sverige. Cambridge är en global organisation som kan leverera snabbt. Att bygga upp en egen organisation tar för lång tid, säger Klas Orsvärn, VD Tacton Systems AB. Tacton Systems har en bakgrund i industriforskningsinstitutet SICS. Grundarna av företaget har forskat inom konfigurationsteknik i över tio års tid. Konfiguratorn består av en konfigurationsmotor som installeras i en internetserver och ett grafiskt underhållsverktyg. Slutkunden använder en vanlig webbläsare. Cambridge Technology Partners har sedan 1991 hjälpt företag att anpassa sig till den nya ekonomin och bli e-businessrörelser. De är verksamma med ett femtiotal kontor världen över. Mer information: Malena Jirlow, presskontakt Tacton Systems AB, tel. 08- 690 07 50, e-post: malena.jirlow@tacton.om, eller Lars Lindell, marknadschef, Cambridge Technology Partners, tel. 08-578 770 00, e-post: lars.lindell@ctp.com Cambridge Technology Partners Cambridge Technology Partners är konsulter inom management och systemintegration. Cambridge hjälper kunder att förvandla sin verksamhet till e-businessrörelser. Genom samarbete med Global 1000, snabbväxande mellanstora företag, och dot.com företag, kombinerar Cambridge en djup förståelse för den nya ekonomin med kunskap om integrerade helhetslösningar, delad risk, samt snabb och garanterad leverans. 1999 omsatte Cambridge 628,1 miljoner USD, varav 243,3 miljoner USD kom från e- businesslösningar. Cambridge har drygt 3.500 anställda och 50 kontor världen över. Cambridge är partner i Safeguard Scientifics (NYSE: SFE). Mer information finns på: www.ctp.com. Tacton Systems AB Företaget etablerades 1998 med huvudkontoret i Stockholm. Tacton Systems är ett avknoppningsföretag från Swedish Institute of Computer Science, SICS. Företaget utvecklar, marknadsför och säljer sin konfi gurationsmjukvara, eller e-handelsmotor, Tacton Configurator, som en fristående modul till säljstöd för medelstora och stora företag. Tacton Systems AB är etablerat i Sverige och England. Verksamheten omsätter 30 miljoner kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/12/20010312BIT00410/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/12/20010312BIT00410/bit0002.pdf