Tactons säljkonfigurator och Intentias webbshop implementeras hos Getinge

Report this content

Tactons säljkonfigurator och Intentias webbshop implementeras hos Getinge Getinge bygger en ny e-handelsshop för att stödja sin internationella försäljning. Webbshopen förväntas minska antalet felaktiga offerter och order, samt förkorta offertläggningstiden. Projektet driftsätts i maj 2001 och blir tillgänglig för Getinges säljbolag. Getinges produkter skräddarsys för varje enskild kund i webbshopen vilket kräver en konfigurator. Därför investerar Getinge i två system som kombineras med varandra; Movex Webbshop B2B och Tacton Configurator. Intentia och Tacton samarbetar kring implementeringen och en standardlösning för integration av de två systemen tas fram. Ordervärdet för Tacton är 1,5 miljoner kronor. -Förutom kända fördelar med att använda internet så får våra säljbolag ett verktyg som föreslår en garanterat teknisk korrekt lösning på några minuter. Det vinner vi mycket tid på i offereringsprocessen. Samtidigt minskar antalet felaktiga offerter som når slutkund, säger projektansvarig på Getinge, Fredrik Wiklund. Till en början kommer Getinges nya sjukhus-sterilisator, HS66 att säljas online. - Med Getinge som kund vidgas vårt referensområde till att omfatta även medicinteknik. Vi tror mycket på samarbetet med Intentia och att det i framtiden kan leda oss till nya gemensamma kunder, säger Christer Wallberg, vd för Tacton. Intentia levererar sin första Webbshop B2B med inbyggd säljkonfigurator. -För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder en e- handelslösning som möjliggör elektronisk försäljning av produkter som tidigare var svåra att göra tillgängligt online. Vi räknar med att ca 60 procent av de som kör Movex idag har så kallade konfigurerbara produkter, säger Magnus Grönvik Senior Developer Manager på Intentia R&D. Mer information: Pressansvarig Malena Jirlow ,08-690 07 50, malena.jirlow@tacton.com Fakta om Tacton Configurator och Tacton Systems AB: Tacton Configurator används idag bland annat inom telekomindustrin , verkstadsindustrin och elektronikindustrin där komplexa produkter behöver konfigureras i stor utsträckning för att motsvara enskilda kunders behov. Företaget etablerades 1998 med huvudkontoret i Stockholm. Tacton Systems är ett avknoppningsföretag från Swedish Institute of Computer Science, SICS. Företaget utvecklar, marknadsför och säljer sin konfigurationsmjukvara, Tacton Configurator, som en fristående modul att pluggas in i etablerade e-handelsplattformar eller som fristående säljstöd för medelstora och stora företag. Tacton Systems AB är etablerat i Sverige och England. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010330BIT01100/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010330BIT01100/bit0002.pdf