Taverna Brillo älskar pastan på stan

Report this content

Adria Ristorante & Bar presenterar pastan som påven förälskade sig i.Taverna Brillo bjuder in några av Stockholms italienska restauranger för att de ska visa upp sin bästa pasta i en av Stockholms större matsalar med italienskt fokus. Först ut den 11 oktober är Adria Ristorante & Bar med en avsmakningsmeny med pasta med fyra olika uråldriga råvaror i modern tappning.

Ed och Michele gästspelar från Adria Ristorante & Bar, Michele Montanari är den drivande kraften bakom Adria och med sin mångåriga erfarenhet av att arbeta internationellt på prisbelönta stjärnkrogar i Italien och Spanien har han satt sin prägel på både service och koncept. Ed Ottati är Adrias köksmästare och högaktuell då han är utvald för att tävla i Pasta World Championship i Milano.

• Det görs så fantastiskt mycket bra pasta på små restauranger runt om i stan som vi älskar, vi vill gärna ge möjlighet att visa upp det på en större arena. Stockholm har tidigare inte varit känt för sin pasta, det vill vi ändra på och visa på all kompetens som finns i pastan på stan. Säger Peder Lindh, restaurangansvarig på Taverna Brillo.

Adrias köksmästare Ed Ottati har skapat en separat avsmakningsmeny (utöver Taverna Brillos vanliga menyn) som denna dag ersätter alla ordinarie pastarätter. Menyn kommer bestå av; antipasto och fyra småserveringar av pasta och avslutas med Adrias Tiramisu. All pasta är hantverk från Gragnano, samma pasta som påven förälskade sig i.

En av råvarorna är Munkens provolone, Provolone del Monaco, är en ost som erhålls från bearbetning av mjölk från den argerolska kon (från Amalfi). Namnet kommer från kappan som herdarna bar sig för att skydda sig från kyla på vägen från bergen i Vico Equense till Neapel. En legendarisk ost.

• Vi ser framemot att få dela vår kunskap och passion för den äkta italienska pastan och visa vår vision av hur den skall serveras i modern tappning med en matintresserad publik runt Stureplan. Det är jätteroligt att vårt arbete, som litet familjeföretag i Vasastan, uppmärksammas av en gigant som Brillo och vi hoppas att gästerna denna kväll ska gå hem inspirerade med en matupplevelse de länge minns. Säger Michele Montanari, grundare Adria Ristorante & Bar.
  •  Det är av största vikt för oss att jobba med de mest högkvalitativa ingredienserna och att låta nytänk leda vägen när vi skapar framtidens pastarätter. Fortsätter Ed Ottati, köksmästare Adria Ristorante & Bar.

Gästspelet har möjliggjorts genom ett samarbete med Amilcare Astone AB (Fiordilatte Stockholm) som importerar och distribuerar italienska kvalitetsprodukter.

När; 11 oktober från Kl. 17.00 till kl 00.00

Var: Taverna Brillo, Sturegatan 6, Stockholm
Vad: En uppvisning i pasta, först ut är Adria Ristorante & Bar som är en modern italiensk restaurang i en familjär och avslappnad miljö. Menyn präglas av fräscha kombinationer av smaker och ingredienser från det italienska köket. Adria Ristorante & Bar serverar lunch och middag. För mer information och bordsbokning, vänligen besök: www.adriaristorante.se
Varför: för att uppmärksamma stockholmarna på den goda pastan som finns i stan

Varmt välkomna!

Taggar:

Citat

Peder Lindh, restaurangansvarig på Taverna Brillo.