Konjunkturbarometern för fjärde kvartalet

Fredagen den 7 december kl. 09.00 presenterar Teknikföretagen sin konjunkturbarometer för årets fjärde kvartal.

Undersökningen omfattar uppgifter från 498 företag/koncerner med en sammanlagd försäljning på 632 miljarder kronor från anläggningar i Sverige, varav 80 % på export.

Teknikföretagens konjunkturbarometer innehåller uppgifter om den senaste utvecklingen för bil- och transportmedelsindustrin, elmaskiner, instrument och tillverkare av industrimaskiner samt metallvaruföretag. Därtill redovisas utvecklingen för leverantörsföretag till dessa sektorer samt till bygg- och anläggningsindustrin.

Teknikföretagens kvartalsvisa konjunkturbarometrar visar företagens egna beskrivningar av det faktiska läget kvartal för kvartal. Undersökningarna presenteras i början av mars, juni, september respektive december.

Rapporten publiceras på www.teknikforetagen.se kl. 09.00 fredagen den 7 december tillsammans med en filmad kommentar med Anders Rune samt via Cision.