Telge Återvinning öppnar tillfällig inredningsbutik

I hållbarhetens och återbrukets tecken kör vi Green week i år igen, som ett komplement till Black week. Förra året fokuserade vi på kläder men nu handlar det om inredningsprylar, till exempel vaser, stolar, hyllor - och mycket mer.

Som ett hållbart komplement under Black week arrangerar Telge Återvinning Green week. Själva Green week-konceptet handlar om att vi ska sluta slänga prylar och i stället byta med varandra. På så sätt blir dina gamla grejer nya för någon annan.

I år välkomnar vi dig till vår bytesbutik i Lunagallerian (fd Tumbamöbler). Där kan du lämna inredningsprylar, småmöbler och byta till dig en ny favorit till hemmet. Givetvis måste det du lämnar in vara helt och rent.

— Med Green week-kampanjen vill vi inspirera och stötta Södertäljeborna så att de kan förlänga livet på sina möbler och prydnadssaker. På så sätt bidrar vi alla till ett mer hållbart Södertälje, säger Felicia Hellström, Chef för Marknad & Försäljning på Telge Återvinning.

Under konceptet Nytt e Bytt och Bytt e Nytt samarbetar Telge Återvinning tillsammans med Telge Fastigheter, Telge Tillväxt samt PMU Secondhand och Second Hand Till Hjälp. Bytesbutiken är öppen måndag-fredagen 20-24 november kl 12-19, lördag 25 november kl 10-16 samt söndag 26 november 11-16.

— Det här är en utveckling av vår satsning på Green week förra året då vi hade en bytesbutik med insamlande kläder. De flesta vill verkligen göra mer och därför är Nytt e Bytt och Bytt e Nytt en bra plattform att utgå ifrån. Arbetar vi tillsammans mot samma vision kan vi skapa ett hållbart och cirkulärt Södertälje, säger Felicia Hellström.

Lämna in dina inredningsprylar på Tveta och Returen redan nu

Passa på att rensa där hemma och lämna in inredningsprylar på Tveta och Returen redan innan Green Week drar i gång. Som tack får du en värdekupong som du kan använda i vår Bytt e nytt & Nytt e bytt-butik i Lunagallerian (fd Tumbamöbler).

Det här menar vi med inredningsprylar:

Ljusstakar, ljuslyktor, tavlor, speglar, dekorativa skålar, fat och vaser, krukor, korgar, prydnadssaker, nattduksbord, stolar, sidobord, pallar, hyllor.

Det här tar vi INTE emot denna gång:

• Textilier (i alla dess slag, dvs kuddar, dukar, gardiner, möbler med textil på, mattor)
  • Köksartiklar (glas, bestick, tallrikar)
  • Stora möbler (soffor, fåtöljer, bord)
  • Elektriska apparater (lampor)

Mer information om plats och öppettider: https://www.telge.se/greenweek

För mer information:

Felicia Hellström, Chef för Marknad och Försäljning, Telge Återvinning
felicia.hellstrom@telge.se
08-550 212 59

Om Telge Återvinning
Telge Återvinning är en av de största återvinningsaktörerna i Stockholmsregionen. Varje år samlar bolaget in 200 000 ton hushålls- och industriavfall från Södertälje med omnejd. I dagsläget återvinns cirka 98 procent av avfallet.

Taggar: