Telge Tillväxts vd Cecilia Ståhl slutar

Efter fem år som vd på Telge Tillväxt lämnar Cecilia Ståhl Telgekoncernen. Rekrytering av ny vd påbörjas inom kort.

Cecilia Ståhl tillträdde posten som vd på Telge Tillväxt 2017 och är en del av Telges koncernledning. Hon har arbetat tio år inom kommunkoncernen.

"Jag vill rikta ett varmt tack till Cecilia som genom sitt ledarskap drivit och utvecklat Telge Tillväxt till det bolag det är idag. Under hennes ledarskap har bolagets omsättning fördubblats och verksamheten breddats. Vi har lyckats mycket väl med vårt samhällsuppdrag att skapa sysselsättning åt fler som står långt från arbetsmarknaden. Jag önskar Cecilia all lycka i hennes nya roll", säger Ingela Nylund Watz, styrelseordförande för Telge Tillväxt.

Jörgen Austler, tf vd Telge AB delar den bilden:
"Cecilia har arbetat i tio år inom kommunkoncernen och innehaft flera strategiskt viktiga poster, bland annat som HR-direktör för Telgekoncernen, kontorschef för Arbetslivskontoret och tillförordnad vd för Telge Återvinning. Hon har varit en driven och engagerad ledare och kollega, med stort resultatfokus och alltid med kommunkoncernens bästa i fokus. Hon har, utöver att leverera mycket goda resultat i de verksamheter hon lett, också haft förmågan att se människorna bakom siffrorna. Det har gjort henne till en mycket uppskattad ledare och kollega. När Cecilia nu tar sig an nya utmaningar utanför Telgekoncernen, önskar jag och ledningen henne ett varmt lycka till."

Så här kommenterar Cecilia Ståhl nyheten och sin tid inom kommunkoncernen:
"Södertälje ska vara stolta över sitt Telge Tillväxt och jag är tacksam – och nöjd – över den utvecklingsresa vi som bolag har haft de senaste åren. Mina tio år inom kommunkoncernen har varit väldigt lärorika och min respekt för det kommunala uppdraget och dess komplexitet har verkligen vuxit, men nu är det dags för nya utmaningar."

Rekrytering av ny vd kommer att påbörjas inom kort.

Vid frågor:
Ingela Nylund Watz, styrelseordförande Telge Tillväxt, ingela.nylund.watz@riksdagen.se
Jörgen Austler­­­­­, tf vd Telge AB, 08-550 225 44, jorgen.austler@telge.se