Telia Touchpoint växer med nya funktioner

Idag lanserar Telia den molnbaserade kommunikationslösningen Telia Touchpoint brett på den svenska marknaden. Integration med Microsoft Lync och kontaktcenterfunktionalitet är några av nyheterna som kommer under våren. Målgruppen är företag med över 50 användare med behov av ett mobilt arbetssätt.

Kortare konjunkturcykler ställer högre krav på företagen att vara snabbfotade och tillgängliga. Det kan till exempel handla om att snabbt kunna ändra företagets öppettider på välkomstmeddelandet eller lägga in kampanjinformation. Samtidigt ställer medarbetarnas individuella behov och nya sätt att arbeta krav på flexibla kommunikationslösningar. Vi arbetar mer mobilt samtidigt som vi förväntas vara nåbar av kunder och medarbetare oavsett var vi befinner oss.

För att säkra användarvänligheten och därmed också kundupplevelsen lanserades molntjänsten Touchpoint i begränsad omfattning till mindre företag under 2013. Nu tar Telia steget och erbjuder den även till större företag – samtidigt som man introducerar flera nya funktioner i tjänsten. Och det är funktioner som välkomnas av dagens företag menar Gunnar Reinholdsen, chef för företagsenheten inom Bredbandstjänster på Telia.
– Konkurrenskraft handlar mycket om förmågan att samverka inom företaget och att kunna dela information på ett effektivt sätt. Möjligheterna att kommunicera är oändligt många fler idag när växlarna flyttar ut i molnet och tal, ip och lync integreras. I Touchpoint utgår vi från verksamhetens och användarnas behov av tillgänglighet och internt samarbete, snarare än antal anknytningar, säger Gunnar Reinholdsen.

Ny funktioner beställningsbara under våren
Under våren kommer kunderna att kunna beställa nya funktioner, såsom synkning av de anställdas kalendrar, eget kontaktcenter med funktioner från Telia CallGuide samt integration med Microsofts samarbetstjänst Lync. Användarnas status är alltid uppdaterad i båda systemen och kollegorna kan se vem som är ledig och vem som pratar i mobilen. Företagen får också en bra tjänst för kontaktcenter med många möjligheter för telefonistfunktioner att hantera inkommande samtal. Touchpoint erbjuder alltifrån de enklaste svarsgrupper till en gedigen kontaktcenterlösning. Alla funktioner är enkla att administrera och använda både i appen och på webben.

– Genom att koppla samman kundens Touchpoint och Microsoft Lync-miljöer får kunden ut det bästa av båda lösningarna. Det i kombination med Telias nät och den landsomfattande miljardsatsning vi gör på att bygga ut och förstärka det, ger kunderna en ökad konkurrenskraft genom att de kan jobba effektivare och möta sina kunder bättre, säger Gunnar Reinholdsen.

Telia Touchpoint lanseras i fyra olika användarpaket:
Basic – för användare med enkla behov utan krav på UC-funktionalitet.
Unified – för mer telefoniintensiva användare som vill ha koll på närvarorstatus, ha möjlighet att ringa från datorn och använda den kraftfulla Touchpoint-appen på sin smartphone.
Attendant – för telefonister.
Advanced Attendant – för telefonister med extra höga krav och stora volymer samtal.
Läs mer om paketen på www.telia.se/touchpoint

För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 0705 51 31 38 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media