Artificial Solutions byter namn till Teneo AI AB

Report this content

Artificial Solutions International AB (publ) (”Artificial Solutions”) tillkännager idag att bolaget byter namn till Teneo AI AB (”Teneo” eller ”Bolaget”) i enlighet med beslut på Artificial Solutions årsstämma den 26 juni 2024. Den 20 augusti inleds handel under kortnamnet TENEO.

Det nya namnet har registrerats av Bolagsverket och handeln i Bolagets aktier kommer ske under det nya namnet Teneo AI AB (kortnamn: TENEO) från och med den 20 augusti 2024. ISIN-koden kommer att fortsätta vara SE0018397184. FISN-koden ändras till TENEO/SH.

I samband med namnbytet har en ny hemsida lanserats där bolagsinformation och pressmeddelanden kommer att presenteras framöver, den nya hemsidan är www.teneo.ai/investors

”Vi påbörjade en förändring av vårt go-to-market-varumärke under förra året och nu finns allt vårt kundorienterade material på Teneo.ai. Dessutom kontaktar vår säljorganisation potentiella kunder från Teneo.ai. Detta har visat sig vara positivt för vårt marknadsigenkännande och vi byter därför namnet på vårt företag till Teneo.ai.”

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Törgren, CFO, Artificial Solutions
E-mail: fredrik.torgren@artificial-solutions.com

Om Teneo AI AB (publ)

Teneo.ai (SSME: TENEO) ligger i framkant av AI-drivna automatiseringar för röst- och textbaserad kundservice. Vår Teneo-plattform utnyttjar avancerad banbrytande Konversations AI (Conversational AI), Generativ AI (Generative AI) och stora språkmodeller (Large Language Models) för att öka effektiviteten och förbättra kvaliteten i kundinteraktioner. Vi förenklar Voice AI-integration, vilket säkerställer en sömlös upplevelse som minskar missförstånd i automatiserade konversationer och maximerar värdet av befintliga teknikinvesteringar.

Våra innovativa lösningar hjälper företag att utöka sin kundbas, öka intäkterna och minska kundbortfallet, vilket möjliggör förverkligandet av konceptet Agentlöst kontakt-center (agentless contact center). Detta tillvägagångssätt levererar konkret avkastning på investeringar genom lägre kostnader då kontaktcenteragenter frigörs för att utföra uppgifter med högre värde, förbättrad kundnöjdhet (CSAT), lösningsfrekvens vid första anrop (FCR) och att helt automatisera samtalet.

Vi betjänar stolt globala organisationer som AT&T, HelloFresh, Swisscom och Telefónica. Teneo.ai har revolutionerat kundserviceautomatisering och automatiserar direkt upp till 40% av verksamheten och uppnår upp till 50% kostnadsbesparingar. Vår patenterade teknologi integreras smidigt med vilken Konversations AI och kontakt centerplattform som helst och stödjer både chatt- och röstapplikationer. Denna integration förbättrar kritiska mätetal som tillväxt, FCR, CSAT och Net Promoter Score (NPS), vilket säkerställer att våra kunder uppnår överlägsna resultat i sin kundservice.

Teneo.ai är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm med kortnamnet TENEO. Redeye är bolagets Certified Adviser.

Besök www.teneo.ai/investors för mer information.