Jannice Johansson i ny roll som vice vd för Tengbom

Arkitektkontoret Tengbom utser Jannice Johansson till vice vd. Jannice har arbetat i ledande befattningar inom Tengbom sedan 2008 och tillträdde den nya rollen 1 oktober.

Tengbom, som är ett av Nordens ledande arkitektkontor, stärker nu upp ledarskapet ytterligare genom att utse Jannice Johansson arkitekt SAR/MSA till vice vd. I den nya rollen kommer hon arbeta med strategiska och operativa frågor i nära samarbete med vd, ledningsgrupp och bolagets övriga chefer.

Mitt främsta fokus kommer vara att driva och leda ett ständigt förbättringsarbete inom vår operativa verksamhet, säger Jannice Johansson. Vi är över 500 medarbetare fördelade på 12 orter i Sverige och Finland så ledarskap och tydlighet kommer vara viktiga framgångsfaktorer i mitt arbete.

Jannice Johansson har en bred och djup kunskap om Tengbom genom sina tidigare befattningar som studiochef, affärsområdeschef, regionchef och senast marknadschef. Parallellt med rollen som vice vd arbetar hon i styrelsen för Tengbom i Finland. Jannice är även verksam som ledamot i ett antal externa styrelser och har ett förflutet som kontorschef för Koncept.

Jag är oerhört glad över att Jannice Johansson har antagit rollen som vice vd, säger Bo Ringdahl, vd för Tengbom. Hon har ett starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av både Tengbom och arkitektbranschen.

För mer information kontakta:
Bo Ringdahl, vd Tengbom, 070-420 00 25
Jannice Johansson, vice vd Tengbom, 070-916 17 32

Mitt främsta fokus kommer vara att driva och leda ett ständigt förbättringsarbete inom vår operativa verksamhet. Vi är över 500 medarbetare fördelade på 12 orter i Sverige och Finland så ledarskap och tydlighet kommer vara viktiga framgångsfaktorer i mitt arbete.
Jannice Johansson, vice vd
Bo Ringdahl, vd för Tengbom