Bli smidigare och minska risken för skador med effektiv rörlighetsträning

Simon Sköld aktuell med ny bok om rörlighetsträning

Dagens livsstil med många timmars stillasittande framför skärmar gör våra kroppar väldigt stela, och för många börjar problemen med skador i rygg, axlar och nacke redan i 30-årsåldern. Lösningen på detta heter rörlighetsträning. Nu ger hälsoprofilen Simon Sköld ut sin tredje bok - Rörlighetsträning för ett smidigare liv. Med fakta och forskning som grund har Simon själv tränat upp sin rörlighet och skapat träningsprogram som han delar med sig av i boken.

Hälsofördelarna med att träna rörlighet är många och det bästa är att resultat kommer snabbt. Vi blir vigare, smidigare och får bättre balans. Vissa sporter blir enklare att utföra, som skidåkning, tennis och dans. Risken för skador minskar och musklerna blir mjukare och rörligare vilket gör att skrivbordsskador och problem med rygg, axlar och nacke kan undvikas.

Simon Sköld har under en lång tid tränat och tävlat i kampsport på elitnivå. Han är utbildad idrottskonsulent och personlig tränare, flitigt anlitad föreläsare inom ämnen som hälsa, träning, motivation och målstyrd träning. I sin arbetsvardag som coach och PT märker han att behovet av just rörlighetsträning ökar. Under hashtaggen #Simonsaysgetinshape peppar och inspirerar han tusentals följare varje dag på Instagram. Simon Sköld har även en uppskattad onlineträning. Det här är hans tredje bok.

Följ gärna Simon Sköld på Instagram @simonskold

Rörlighetsträning för ett smidigare liv – övningar, inspiration och motivation ges ut av
The Book Affair och kommer ut den 15 december.
Bokomslag och författarbilder finns att ladda ner här.

För mer information, bilder eller recensionsexemplar, kontakta gärna:
Magdalena Höglund, Presskontakt, The Book Affair
tel: 0733 338840 eller e-post:
magdalena@highlandpr.se