Charlotte Kalla ger ut självbiografi i höst – Skam den som ger sig tar med läsarna bakom kulisserna

I oktober utkommer Charlotte Kallas självbiografi Skam den som ger sig. En ny bild träder fram av den folkkära skidstjärnan som är en av vår tids mest framgångsrika idrottsprofiler. Med egna ord berättar hon om prestationspress, rädslor och återkommande självtvivel. Om allt från tonårshäng i Pajala till dramatik bakom kulisserna under de stora mästerskapen. Medförfattare är Johan Esk, sportjournalist på DN, som har följt Charlotte genom hela hennes karriär.

Charlotte Kalla har varit en förebild och ett draglok för den nya generationens kvinnliga skidåkare som nu toppar prispallarna. Hon har som kvinna i en mansdominerad värld aldrig avvikit från övertygelsen att ödmjukhet och vänlighet går först. Men vad har det kostat henne? Hur har tankarna gått bakom det världsberömda och så smittsamma leendet?

– Jag är otroligt stolt över den här boken. Jag ser den som ett testamente över mitt liv såhär långt och över min karriär som skidåkare. Ska jag berätta om hur det har varit behöver jag göra det med mina egna ord på mitt sätt. Jag har ofta ställts inför utmaningar där jag fått kliva utanför min bekvämlighetszon, men att skriva boken har varit bland de mest utmanande, säger Charlotte Kalla.

Skam den som ger sig utkommer på The Book Affair förlag, och Adam Dahlin, förläggare, kommenterar samarbetet:

– Att Charlotte Kalla, en av landets mest folkkära personer, väljer att ge ut sin bok hos oss betyder mycket. Hon har en stark historia och att få vara med och föra ut den är inget mindre än en ära. Dessutom är hon sedan länge en personlig favorit för mig. Ett drömprojekt helt enkelt.

– Vi letade efter en smidig och flexibel partner som kunde ge en ny dimension till samarbetet. För våra klienter är samarbete och trovärdighet viktigt, vi jobbar med de allra främsta inom sina områden, och The Book Affair har visat sig vara en pigg och engagerad partner som tänker på ett modernt sätt, säger Olle Håkanson, manager på Håkanson United.

Presskontakt:
varmt välkommen att kontakta
SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se | 070-624 30 23

ISBN 9789198764635 | Utkommer 31 oktober | Ljudbok inläst av Charlotte Kalla

The Book Affair är ett bokförlag som ger ut både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare marknadens mest moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Förlaget grundades 2018 av Alexandra Torstendahl och Alexandra Lidén och nischar in sig på kvalitativ utgivning och entreprenörsdrivna upphovsmän. Läs mer på www.thebookaffair.se