Få gott om tid i livet med Micke Darmell och boken Timeout!

Micke Darmell r aktuell med Timeout  konsten att f gott om tid

Tidsbrist är något de flesta av dagens människor upplever sig lida av. Det är för många möten på jobbet, livspusslet ska läggas med allt från den egna tiden till barnens aktiviteter. Och när ska vi hinna göra våra arbetsuppgifter? Micke Darmell är prisbelönt föreläsare och författare. Han har arbetat med möten ur olika perspektiv i över 30 år. 16 augusti utkommer Timeout – konsten att få gott om tid där Micke lotsar både privatpersoner och företag i riktning mot ett mer hållbart förhållningssätt till tid och avslöjar såväl digitala som analoga tidstjuvar.

– Utmaningen är inte tiden utan vad vi gör med den. De senaste årtiondena har vi, både i arbetslivet och privatlivet, lagt till och lagt till. Vi tycks ha svårt att plocka bort saker och detta leder till att vi får ont om tid över till det som skapar värde. Men tänk om det faktiskt är hyfsat enkelt att ha riktigt gott om tid i livet?, säger Micke Darmell

Ämnet tid är högaktuellt, angeläget och viktigt för många. Utifrån flera nya undersökningar, siffror och forskning återkommer Micke även till hur våra liv har förändrats under senare år och hur mantrat om ”bättre effektivisering” faktiskt mest tycks leda till motsatsen. Han resonerar utifrån forskningsstudier som gjorts på människor som anser sig vara lyckliga och pekar på hur deras utnyttjande av tiden varit avgörande för deras sätt att se på sina liv. Nog är vårt moderna samhälle som mest effektivt när det strävar efter att stanna upp, tänka om och nytt, och mindre om att blint jaga vidare?

Varje kapitel innehåller tänkvärda och inspirerande övningar och reflektionsfrågor som skapar energi och kunskap och hjälper läsaren att reflektera över sin egen tid.

Timeout – konsten att få gott om tid | ISBN 978-91-987048-0-8 | Utkommer 16 augusti | Illustrationer av Mattias Gordon

Micke Darmell är undersköterskan som sadlade om till att bli en av Sveriges mest uppskattade föreläsare. 2020 tilldelades han event- och mötesbranschens största individuella pris ”Narrenpriset”.

Micke bor i Malmö med sin familj.

Varmt välkommen att kontakta Jenny Schyttberg för mer information, pressmaterial eller intervju-förfrågningar.
Kontakt: Schyttberg PR: jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

Läs mer om Micke på hemsidan

The Book Affair är ett bokförlag som ger ut både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare
marknadens mest moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Förlaget grundades 2018 av