• The Book Affair/

Nu kommer den efterlängtade uppföljaren till världssuccén Glukosrevolutionen – 100 recept och praktiska råd i ett fyraveckorsprogram

Biokemisten Jessie Inchauspé har blivit en världsstjärna via sitt instagramkonto @glucosegoddess och gjorde stor succé med sin debutbok Glukosrevolutionen som sålt närmare 1,5 miljoner exemplar. Där förklarade Jessie hur kroppen och hälsan påverkas av ojämna blodsockernivåer och delade med sig av tio forskningsbaserade knep för att balansera blodsockret. Men hennes följare världen över bad om hjälp att komma igång – och då föddes idén till uppföljaren. Glucose Goddess Metoden är ett fyraveckorsprogram med över 100 recept för ett blodsockerbalanserat liv och utkommer 5 december på Yourlife Books i samarbete med TBA Publishing.

Min nya bok Glucose Goddess Metoden är ett fyraveckorsprogram i fyra steg för att balansera dina blodsockernivåer och må riktigt bra. Det är den praktiska fortsättningen på Glukosrevolutionen med mina 100 favoritrecept. Inget räknande av kalorier och ingen förbjuden mat – jag kommer att lära dig hur du använder dig av fyra forskningsbaserade knep och resten av tiden äter du precis vad du vill. Jag är så glad över att den här boken kommer ut i Sverige eftersom jag under mina besök har upptäckt hur intresserade ni är av hälsa. Och var inte oroliga – ni behöver inte sluta fika! Jag har knep som kommer att hjälpa er behålla er fika men med mycket mindre inverkan på era blodsockernivåer, säger Jessie Inchauspé.

I Glucose Goddess Metoden delar Jessie med sig av sina bästa recept för frukost, lunch, middag och självklart dessert. Hon ger smarta tips och råd kring hur man kan implementera de forskningsbaserade knepen i sitt dagliga liv och eftersom hennes vision är att göra kostforskning tillgänglig, på ett lika enkelt som visuellt sätt, är recepten och knepen framtagna för den moderna och medvetna människan som värnar sin tid. Helt enkelt en genomillustrerad, interaktiv metodbok för alla som behöver hjälp att komma igång med sitt nya blodsockersmarta liv.

Jessie Inchauspé (född 1992) är biokemist och bästsäljande författare med en tydlig mission att översätta banbrytande forskning till enkla tips som hjälper människor att förbättra både sin fysiska och psykiska hälsa. Hon har startat plattformen @glucosegoddess och har över tre miljoner följare på instagram. Det var när hon jobbade för ett nystartat företag i Silicon Valley som sysslade med genanalyser som hon insåg att bra matvanor spelar större roll än våra gener när det gäller hälsa. Jessie bor i Paris. Besök gärna hennes hemsida eller instagramkonto.

Jessie finns tillgänglig för intervjuer. För intervjuförfrågningar, recensionsex eller andra pressrelaterade frågor, varmt välkommen att kontakta:
SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

ISBN 9789198838442 | Utkommer 5 december | översättning Monika Andersson | översättning recept Malin Landqvist

Glucose Goddess Metoden utges av Yourlife Books i samarbete med TBA Publishing AB.
Förläggare: Carina Nunstedt yourlifebooks.se