• The Book Affair/

Succé för David Phillips – ”Sex substanser som förändrar ditt liv” november månads mest sålda fackbok!

Edsbynsonen David JP Phillips har redan erövrat utlandet som erkänd internationell föreläsare, medverkat i BBC, hållit dubbla TEDx Talks och har dryga två miljoner följare på TikTok där han ger daglig inspiration och kunskap. Den breda massan i Sverige hade dock ingen aning om att mannen med det engelskklingande namnet bor strax utanför Fagersta. Nu har han tagit även den svenska marknaden med storm – boken Sex substanser som förändrar ditt liv är november månads mest sålda fackbok, och detta före etablerade namn som Greta Thunberg och Bob Dylan.

”Jag är så oerhört glad och stolt över detta! Den här boken tog 17 år att leva, 6 år att forska, 1 år att skriva – att få bli 1:a i Sverige, ja jag saknar ord för den känslan. Och vad som är ännu större är att jag vet att den kommer att förbättra så många liv”, säger David JP Phillips.

”Jag tror att framgången är en kombination av faktorer. Intresset för biohacking och personlig utveckling är stort just nu. David är en enastående kommunikatör och pedagog. Han har tidigare visat det på scener, nu lyckas han även i bokform, vilket inte var givet, men visar sig funka fantastiskt. Och till sist är David och hans team enormt duktiga på sociala medier och Davids plattform har varit en viktig kraftkälla i lanseringen”, säger Adam Dahlin, förläggare.

På en månad har Sex substanser som förändrar ditt liv med råge passerat 16 000 sålda exemplar. Listorna kan tas del av på Svenska Förläggareföreningens hemsida, klicka här.

”Jag är mållös, helt otroligt! Ett tidsenligt superhett ämne i kombination med ett teamwork när det är som bäst. Ett nära samarbete med mitt förlag, återförsäljarna och mitt eget superteam. Helt underbart!” säger David JP Phillips.

Varmt välkommen med intervjuförfrågan eller andra pressrelaterade ärenden att kontakta
SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

David JP Phillips, vars namn är helt legitimt: hans pappa flyttade hit från England och gifte sig med Davids mamma, jobbar på toppnivå i USA åt några av världens mest inflytelserika företag som Google, Microsoft, HP. Han har av Global Gurus utsetts till nummer 8 i världen inom kommunikation och hans 3 TEDx-talks är några av de absolut största inom sina nischer med 10 miljoner visningar och med en sociala medie-plattform som genererar mer än 100 miljoner visningar. Besök gärna hans hemsida här.

The Book Affair är ett bokförlag som ger ut både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare
marknadens mest moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Förlaget grundades 2018 av
Alexandra Torstendahl och Alexandra Lidén och nischar in sig på kvalitativ utgivning och
entreprenörsdrivna upphovsmän. Läs mer på www.thebookaffair.se