Tina Nordström byter förlag och släpper ny bok hos The Book Affair

I arbetet med sin nya efterlängtade kokbok som ges ut i höst växlar Tina Nordström över till ett mer entreprenörsdrivet samarbete med bokförlaget The Book Affair. Tillsammans med Benny Cederberg driver Tina sitt framgångsrika och produktiva företag från ”Spritan” i Helsingborg, fyllt till brädden med matinspiration. Nu tar hon steget än närmare bokproduktionen och lyfter in den i det egna företaget genom sitt arbete med förlaget.

Not for use

Tina Nordström, vår mest folkkära matprofil som inspirerar till god och lustfylld mat i både rutan och i sina sociala kanaler, kommer hösten 2022 med en ny kokbok. Tinas devis är att det ska vara roligt att laga mat och det får gärna vara enkelt. Inte sällan sneglar hon ner i våra vagnar när hon går i mataffären för att se vad som handlas hem så att hon kan hjälpa oss med smarta tips och recept. Att skapa storsäljande kokböcker är en del av hennes vardag liksom hennes stora plattform på sociala medier som är en kompletterande och stark kanal för inspiration och peppning i matlagningen hemma i köken.

– Det här med att ge ut böcker är väldigt kul. Detta blir bok nummer 15 i ordningen och nu är det dags att inte bara skapa maten i boken, utan även jobba närmare fotograf, formgivare, redaktör och förläggare i bokens alla andra steg, teamet är minst lika viktigt som innehållet. Jag tror att det är ett naturligt steg när man släppt så många böcker – att vilja klippa navelsträngen och säga högt ”jag kan själv”, säger Tina Nordström.

Året runt med Tina – äta mat i säsong
– Vi ska göra en bok som gör det enkelt och kul att laga käk i säsong i enlighet med naturen, där varje månad får ett eget kapitel med tips om vad man ska fylla skafferiet med och vad som är bra att frysa in och bjuda på när grannen oväntat knackar på, säger Tina Nordström.

– Det är en dröm att få in en sådan fantastisk person som Tina Nordström till förlaget. Hon är en superentreprenör och har en passion som är exceptionell. För mig är arbetet med Tina ett kärt återseende eftersom vi har gjort böcker ihop tidigare. Vi längtar efter att få fortsätta den här resan ihop med Tina, säger Alexandra Lidén, litterär chef och förläggare på The Book Affair.

Tina arbetar på daglig basis med att stötta matlagare med sina kokböcker, tv-program och i sociala medier. Bland annat har hon varit med i tv-program som Tina i fjällen, Hela Sverige bakar, och som jurymedlem i Sveriges yngsta mästerkock. Tina jobbar tillsammans med kollegan Benny Cederberg med allt från himmel och jord som vin, koppar, fat och filtar, ja, listan kan bli lång. Tina är också djupt engagerad i sina hjärtefrågor som ambassadör för Barncancerfonden och Operation Smile.

För mer information, kontakta:
Alexandra Lidén, litterär chef The Book Affair
E-post alexandra.liden@thebookaffair.se, tel: 073-101 69 00

The Book Affair är ett bokförlag som ger ut både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare marknadens mest moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Förlaget grundades 2018 av Alexandra Torstendahl och Alexandra Lidén och nischar in sig på kvalitativ utgivning och entreprenörsdrivna upphovsmän. Läs mer på www.thebookaffair.se