Nowa Empower storsatsar och öppnar dotterbolag i Stockholm.

Thinc-bolaget Nowa Empower, med kunder över hela Sverige, har merparten av sina medarbetare i Göteborg. I en satsning för att både möta upp ett ökat behov av PR-byråns tjänster samt för att kunna växa ytterligare, startas nu Nowa Empower Stockholm med flertalet entreprenörer och erfarna PR-strateger.

Satsningen tar start med Karin Pontén, Susanne Hamne och Inger Lindström. De har i dag alla egna företag och ett etablerat samarbete och ska tillsammans med Nowa Empower fokusera på att bygga och etablera Empower på Stockholmsmarknaden.

• Vi har sökt efter entreprenörer med samma kunskap och driv som vi själva och är mycket nöjda med att ha kommit överens med Karin, Susanne och Inger, säger Emil Hoffman, VD på Nowa Empower. De tillför både den kompetens vi saknar och den kapacitet vi behöver.

Samtidigt kan Thinc-koncernen annonsera att i samband med satsningen etableras ett nytt Stockholmskontor där alla bolag som har personal i Stockholm samlas.

Kontoret kommer att finnas på Skeppargatan 26; 700 kvm med studio, workshoprum, seminarieytor mm.

Thinc Collective AB är verksamma inom kommunikationsbranschen och koncernen erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Bolagen tänker ut och genomför idéer för sina kunder. Gruppens kompetensområden sträcker sig från data, analys, teknikutveckling och SaaS system till kommunikation, media, PR och brand experience. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Collective AB är verksamma inom Norden.