Thinc-bolag säkrar strategiskt och taktiskt uppdrag för lansering av resebolaget Neckermann Nordic på den nordiska marknaden

Thinc Collective har ingått ett nytt samarbete med den tyska researrangören Neckermann Reisens nordiska del Neckermann Nordic. Neckermann Reisen är en av Tysklands ledande researrangörer och lanserar nu sina reseerbjudanden under varumärket Neckermann Nordic. Avtalet understryker Thincs expertis i att kombinera kreativ reklam, PR och mediestrategi för att leverera effektiva kampanjer. De involverade bolagen inom koncernen är Nowa Empower och Context Media. Första kampanjens värde uppskattas till ca: 4 MSEK. Avtalet sträcker sig t o m 2028 och beräknad årsvolym för 2025 är 10-15 MSEK.

" Vi ser verkligen fram emot att introducera Neckermann Nordic för nordiska konsumenter”, säger Christoffer Danell, partner och projektledare på Context Media.

”Empower har en lång historik av att arbeta internationellt med bolag inom reseindustrin. Att få vara med att etablera ett av Tysklands mer välkända varumärken inom reseindustrin på den nordiska marknaden är både utmanande och otroligt hedrande”, säger Emil Hoffman VD Empower.

"Vårt integrerade sätt att arbeta och samlade expertis inom koncernen kommer att garantera en framgångsrik introduktion för Neckermann Nordic på den nordiska marknaden. På några års sikt har det här uppdraget möjlighet att utvecklas till ett av våra största uppdrag inom koncernen”, avslutar Emil Hoffman VD Empower.