Thinc fortsätter sin satsning - inleder samarbete med mediebyrån LikeHouse med option att bli delägare

Kommunikationskoncernen Thinc Collective AB ”Thinc Collective” har inlett strategiskt samarbete med mediebyrån LikeHouse kommunikation och media AB (”LikeHouse”) och kommer samlokalisera sina respektive verksamheter i Stockholm.

Den snabbväxande koncernen Thinc Collective med entreprenörsdrivna företag kända för sina innovativa lösningar inom marknadskommunikation fortsätter sin satsning i Stockholm och har idag tecknat samarbets-, och optionsavtal med LikeHouse, som en del av Thinc Collective.

Optionen ger Thinc Collective möjligheten att fram till 1 maj 2025 förvärva 49% av aktierna i Likehouse till en värdering baserad på Likehouse resultatutfall 2024.

LikeHouse är en mediebyrå med kunder som Astrid Lindgrens Värld, PreZero,  Reumatikerförbundet, Gudrun Sjödén mfl och omsatte ca 45 msek år 2022. Denna strategiska affär är direkt inriktad på att stärka Thinc-koncernens mediebyråerbjudande med fokus på Stockholmsregionen.

” Att ordentligt fortsätta utveckla vår mediebyråverksamhet och Stockholmssatsning är prioriterat. Det finns dessutom många fördelar med en större total inköpsvolym som gör att vi kan ge våra kunder ännu bättre och kostnadseffektiva medielösningar. LikeHouse gör att vi får en allt större mediebyråverksamhet i Stockholm. LikeHouse delar våra värderingar och har en tydlig entreprenörsanda. LikeHouse kommer att flytta in i våra nya lokaler i Stockholm som kommer husera upp till 50 konsulter”, säger Anders Wallqvist koncern VD Thinc

Om LikeHouse

LikeHouse är en personlig, engagerad och affärsmässigt insatt mediebyrå i Stockholm med en omsättning på 45,8 miljoner SEK och 7 medarbetare.

Likehouse rådgivning och rekommendationer grundar sig på gedigen forskning och från lång erfarenhet av medie-, och kommunikationsbranschen, då man har jobbat med många olika typer av företag och branscher genom åren. Likehouse vill hjälpa sina kunder att växa, och jobbar efter en målstyrd process med utgångspunkt i varumärken och människor.

För mer information, besök www.LikeHouse.se.