FREDRIK STRAUSS TILLSÄTTS (knyts till Thinc) SOM AFFÄRSOMRÅDESRÅDGIVARE SYSTEMS & SOFTWARE

Report this content

Thinc Jetty Collective AB (publ) (”Thinc” eller ”Bolaget”) meddelar att Bolaget kommit överens med Fredrik Strauss för rollen som affärsområdesrådgivare för Systems & Software.

BAKGRUND OCH MOTIV

Thinc har idag fyra affärsområden Strategy, Creative, Performance och Systems & Software.

” Systems & Software är ett av de affärsområden som koncernen förväntar växa snabbt de kommande åren där vi ser en stor potential både inom tjänsteutveckling och produktfiering.

Att vi kan knyta till oss en så erfaren person som Fredrik känns otroligt stimulerande. Fredriks passion, enorma kunskap och entreprenöriella ådra passar vår koncern perfekt”, säger Anders Wallqvist CEO.

Affärsområdet System & Software består framöver av webbyrån Tigerton, SaaS-bolaget Jetty och web/app/teknikbolaget Websearch.

Fredrik Strauss är koncernens nya rådgivare för System & Software, samt adjungeras till bolagens styrelser. Fredrik tillträder den 16:e november.

Fredrik har en gedigen bakgrund av produktutveckling av webbaserade data drivna system och platformar. Till vardags har Fredrik en roll som internationellt ansvarig för digital marketing solutions på amerikanska databolaget Dnb.com, som handlar om att utveckla och stödja globala bolag med datadrivna lösningar och plattformar. Dessförinnan har Fredrik startat, drivit upp flera europeiska bolag inom annonsteknologi, yieldoptimering och GDPR.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Wallqvist, VD Thinc Jetty Collective AB
anders.wallqvist@thinccollective.se

Thinc Jetty Collective är verksamma inom kommunikationsbranschen och koncernen erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Bolagen tänker ut och genomför idéer till sina kunder. Gruppens kompetensområden sträcker sig från data, analys, teknikutveckling och SaaS system till kommunikation, media, PR och brand experience. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Jetty Collective är verksamma inom Norden.

Läs mer på thinccollective.se