Emission av nya aktier i Thunderful Group AB har registrerats hos Bolagsverket

I enlighet med det tidigare offentliggjorda förvärvet av samtliga utestående aktier i Headup GmbH har 446 250 aktier i Thunderful Group AB emitterats till ett teckningspris per aktie om 56,80 SEK per aktie.

Det totala antalet utestående aktier i Thunderful Group AB efter registrering av emissionen hos Bolagsverket uppgår till 68 976 918. Genom emissionen har aktiekapitalet i Thunderful Group AB ökat till 689 769,18 SEK.

För vidare information avseende förvärvet, vänligen se tidigare lämnade pressmeddelanden daterade den 24 februari 2021 samt den 15 mars 2021.

Brjann Sigurgeirsson, VD, Thunderful Group

Thunderful Group är en huvudsakligen nordisk koncern verksam inom utveckling och förläggning av spel samt distribution av exempelvis Nintendoprodukter, spel, speltillbehör och leksaker. Med huvudkontor i Göteborg och ytterligare kontor i Sunderland, Karlshamn, Kungsbacka, Århus, Skövde, Köln, Helsingfors, Malmö, Helsingborg, Köpenhamn, Larvik, Hohenwestedt och Hongkong, är Thunderful Groups övergripande mål att tillhandahålla kreativa, högkvalitativa underhållningsprodukter till människor i alla åldrar. Thunderful Group är noterat på Nasdaq First North Premier. Företagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46(0)8-528 00 399.