Tieto digitaliserar Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Tieto har tecknat ett avtal med Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) kring tjänster för informationshantering. Avtalet gäller i två år med möjlighet till förlängning i fyra år och omfattar leverans, konfiguration, anpassning och införande av ett dokument- och ärendehanteringssystem.

Det inkluderar även utbildning av personal samt service, support och underhållstjänster. Utöver detta finns en option för migrering av MSB:s nuvarande diarieföringssystem.

Den nya lösningen baseras på branschledande Public 360° som ger MSB en gemensam, heltäckande plattform för enkel och effektiv hantering av ärenden och dokument. Den erbjuder samarbetsytor som är tillgängliga för hela organisationen och ger användarna ett modernt systemstöd med förbättrad spårbarhet och möjlighet att anpassa handläggarstödet efter olika typ av ärenden.

- Många myndigheter står inför den dubbla utmaningen att både driva verksamheten allt mer effektivt och samtidigt införa nya tjänster för medborgare och anställda. Vi ser fram emot att hjälpa MSB med att modernisera sitt IT-stöd inom det här området och glada för att vår satsning på dokument- och ärendehantering fortsätter att få denna typ av genomslag, säger Madeleine Rittner Chami, chef för statliga myndigheter på Tieto.

Avtalet trädde i kraft den 1 september 2016.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Madeleine Rittner Chami, chef statliga myndigheter, Tieto Sverige
tel: 070-356 22 03, e-post: madeleine.rittner.chami[at]tieto.com

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, är en statlig myndighet med uppgift att utveckla samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. www.msb.se

Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till livslångt värde för människor, företag och samhället i stort. Vi har som mål att vara förstahandsvalet för kunder som vill förnya sina affärsverksamheter. Vi kombinerar vår mjukvara och våra tjänster med ett starkt driv för innovationssamarbeten och ekosystem www.tieto.com

Taggar: