Tieto och Aditro fortsätter samarbete kring lönesystem - förlänger avtal om IT-tjänster

Tieto fortsätter att leverera IT-tjänster för HR- och ekonomiföretaget Aditros löneutbetalningsapplikation i ytterligare tre år. Avtalet träder i kraft i januari 2015.

Systemet hanterar löner åt cirka 90 000 anställda i fler än 60 företag, vilket innebär omkring 1,2 miljoner lönebesked per år. Tieto levererar applikationen huvudsakligen i stordatormiljö.

- Tieto kan stordatorer och vet vad vi behöver. Vårt lönesystem handhar känslig information, vilket ställer särskilda krav på säkerhet och tillförlitlighet. Vi fortsätter ett välfungerande samarbete med en trygg och kunnig partner, säger Peter Brolin, Supplier Manager Aditro.

Tieto är en av de stora aktörerna på den nordiska marknaden för stordatortjänster. Leveransen till Aditro baseras på IBM mainframe och innefattar drift, servicedesk och konsulttjänster.

- Avtalet bekräftar vår bredd och djup inom infrastrukturtjänster. Vi är mycket stolta och glada över att återigen ha fått förnyat förtroende att sköta en av Aditros viktiga leveranser till sina kunder, varav många verkar inom offentlig sektor, säger Mats Brandt, chef för offentlig sektor i Sverige, Tieto.

För ytterligare information, kontakta:

Mats Brandt, chef offentlig sektor, Tieto Sweden
tel: 070 530 33 25, e-post: mats.brandt[at]tieto.com

Robert Spinelli, kundansvarig Aditro, Tieto
tel:  070 714 41 63, e-post: Robert.Spinelli[at]tieto.com

Tieto är Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för näringsliv och offentlig sektor samt produktutvecklingstjänster inom kommunikations- och inbyggd mjukvaruteknologi. Företaget verkar på global nivå inom produktutveckling samt via globala leveranscenter. Vårt mål är att utveckla företag och samhälle med hjälp av IT samt skapa möjligheter för våra kunder att transformera sina verksamheter. Vi tror på utveckling och resultat som märks.

Tieto grundades 1968 och har huvudkontor i Helsingfors. Vi är cirka 14 000 anställda i över tjugo länder och har en omsättning på cirka 1,6 miljarder euro. Aktien är listad på Nasdaq i Helsingfors och Stockholm. Mer information hittar du på www.tieto.se.

Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning som stöder kundföretag i deras HR-, löne- och finansiella processer genom att erbjuda innovativa, flexibla lösningar och tjänster som Lön-, HRM, och ekonomisystem. Omkring 1 300 Aditro-medarbetare betjänar kunder i i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland.

Taggar: