Toyota fortsatt etta när svenska bilägare säger sitt – toppar AutoIndex 2026
Toyota behåller förstaplatsen i AutoIndex 2026 och bekräftar därmed sin position som det bilmärke som har Sveriges mest nöjda bilägare. Resultatet visar att Toyotas långsiktiga fokus på kvalitet, driftsäkerhet och kundupplevelse fortsätter att göra avtryck.Tidningen Vi Bilägare och Sveriges största bilkonsumentundersökning, AutoIndex från danska Loyalty Group, mäter hur nöjda kunder är med sitt bilinnehav. Totalt har 11 562 svenska bilägare satt betyg på sitt bilägande, vilket omfattar allt från service, produktkvalitet och totalägande. I årets AutoIndex placerar sig Toyota återigen högst.