Pressinbjudan: Välkommen till hearing om offentlig upphandling i Stockholm

Svenska Transportarbetareförbundet bjuder in till hearing med med samtliga partier från Stockholms stad och landsting

Kommunens och landstingets upphandlingar har länge kritiserats av såväl brukare som utövare. Svenska Transportarbetareförbundets Stockholmsavdelning bjuder därför in till en hearing med ansvariga Stockholmspolitiker. Vad tänker partierna göra för att säkra schysta villkor och höja kvaliteten i upphandlingarna?

Tid: Måndag 8 september 18.30–20.30
Plats: ABF Sveavägen 41, Z-salen, 1 tr.

Medverkande: Samuel Engblom, TCO, sakkunnig inom offentlig upphandling,

Stockholms läns landsting: Erika Ullberg (S) 2:e v. ordf. Trafiknämnden, Karl Henriksson (KD) Ordförande i Trafiknämndens färdtjänst- och tillgänglighetsberedning, Gunilla Roxby Cromvall (V) Ledamot i Trafiknämnden, Malin Karlsson (MP) Trafikpolitisk talesperson, Bosse Andersson (C) Ledamot i Trafiknämnden, Margaretha Herthelius (FP) 1:e v. ordf i Trafiknämndens färdtjänst- och tillgänglighetsberedning, Jessica Rosencrantz (M) Ledamot i Trafikutskottet Riksdagen,

Stockholms stad: Roger Mogert (S) Oppositionsborgarråd, Daniel Somos (M) Ledamot kommunfullmäktige, Maria Antonsson (MP) Ersättare i kommunfullmäktige, Ann-Margarethe Livh (V) Oppositionsborgarråd, Jonas Naddebo (C) Ledamot i Trafiknämnden, fler namn tillkommer.

Moderator: Markus Pettersson, förbundssekreterare, Sv. Transportarbetareförbundet

Program:
18.30 Samuel Engblom berättar om offentlig upphandling
18.50 Paneldebatt 1 Färdtjänst,
kollektivavtal, Taxi
19.30 Paus
19.50 Paneldebatt 2 Bevakning, Renhållning, Parkering
20.30 Slut

För mer information kontakta Mikael Rolf, avdelningsordförande Svenska Transportarbetareförbundet tel 010-480 31 59

Taggar: