Första dagen på jobbet: välkomstpresent och presentation av TransportIndikatorn till nyutnämnda ministrar!

2006-10-06 På måndag morgon den 9e oktober, klockan 08.00-09.30 kommer Peter Jeppsson, vd för TransportGruppen, att befinna sig på Jakobsgatan 26 för att dela ut den senaste TransportIndikatorn till alla som arbetar på Näringsdepartementet. Samtidigt har han med sig en välkomstpresent till berörda ministrar.

TransportIndikatorn är TransportGruppens kvartalsvis återkommande mätning av konjunkturen i transportsektorn och av transportföretagens förväntningar på omsättning och nyanställningar. TransportIndikatorn tas fram i samband med HUI, Handelns Utredningsinstitut, och visar den här gången också vilka förväntningar som företagen har på den nya regeringen och vilka konkreta åtgärder som den nya regeringen behöver genomföra för att skapa fler jobb i transportsektorn. I samband med utdelningen kommer Peter Jeppsson finnas tillgänglig för att svara på frågor om TransportIndikatorns resultat och om presenten. För mer information kontakta Maria Nygren, tel 08-762 71 26, maria.nygren@transportgruppen.se