Idag kl 08:00 öppnar TransportGruppens nya webbplats, transportfakta.se

2007-05-09

Idag, i samband med Stora TransportDagen i Stockholm, lanserar TransportGruppen sin nya webbplats www.transportfakta.se Den är ett led i TransportGruppens satsning på att sprida fakta och information om transportnäringen, att visa på samband och ge förklaringar.

- Vi tycker att det har saknats ett ställe där man kan finna samlad information om transporter och om transportnäringen säger Maria Nygren, vice vd i TransportGruppen i en kommentar.

- TransportGruppen har i år etablerat den nya avdelningen Kommunikation och Näringspolitik som Maria Nygren ansvarar för i syfte att kommunicera olika frågor som rör transportnäringen och att ”folkbilda” om transporter. Vår nya webbplats är ett viktigt led i den strategin, tillägger Peter Jeppsson, vd i TransportGruppen.

På webbplatsen finns bland annat ett diskussionsforum som nio av Transportnäringens ”tunga” organisationer står bakom. Samma organisationer arrangerar tillsammans Stora TransportDagen på Teaterskeppet i Stockholm idag, kl. 9.00-17.00.

Följande organisationer deltar i samverkan: Branschföreningen Tågoperatörerna, Svenska Bussbranschens Riksförbund, Svenska Lokaltrafikföreningen, SLTF, Svenska Taxiförbundet, Svenskt Flyg, Sveriges Redareförening, Sveriges Transportindustriförbund, Sveriges Åkeriföretag och TransportGruppen.

För ytterligare information kontakta Maria Nygren, vice vd TransportGruppen, tel: 08-762 71 07, mobil: 070-590 94 90, e-post: maria.nygren@transportgruppen.se.