Tolkförmedlingen Transvoice får ny grafisk design och lanserar en ny webbsida

Tolkförmedlingen Transvoice har tagit fram en helt ny visuell identitet och webbplats tillsammans med varumärkesbyrån Priority Group. Det nya uttrycket är ett svar på den position Transvoice vill ta på marknaden som mer personligt, smart och framåtlutat för att möta branschens pågående utveckling mot alltfler digitala lösningar för översättning och tolkning.

Den nya designen ska förmedla Transvoice vision samt ett bildspråk som speglar mänskliga möten.

- Vi har tillsammans med Priority arbetat fram ett bildspråk som speglar mänskliga möten som är en del av tolkarnas vardag. Hela branschen genomgår nu en digitalisering som både skapar nya möjligheter, och samtidigt en risk för ökad distansering mellan tolkarna och de som behöver tolken som språklig guide i olika sammanhang. Vi vill med ett mer modernt uttryck signalera att vi både hänger med i denna förflyttning som branschen gör samtidigt som vi fortsatt tror på det personliga mötet, säger Rikard Herner, marknadschef på Transvoice.

Med en ny färgpalett bestående av naturligt och mjukt ljus och ett nytt typsnitt ska den nya designen förmedla en känsla av att vara personligt, smart och framåtlutad, vilket samspelar med Transvoice nya värdeord. Loggan har fått en helt ny färg samt en pratbubbla som förstärker kopplingen till Transvoice löfte om att möjliggöra kommunikation och förståelse människor emellan.

- Det grafiska elementet har ett medvetet uttryck som framhäver vår vilja att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen. Samtidigt adderar pratbubblan mänskliga värden som skapar en balans mellan det digitala och det personliga, säger Rikard Herner.

Den nya designen kommer att synas direkt på Transvoice.se och i pågående kampanjer samt sociala medier.

För mer information:

Rikard Herner| Marknadschef, Transvoice | rikard.herner@transvoice.se | 070-768 05 04

Om Transvoice:

Transvoice är ett ledande språktjänstföretag på den svenska marknaden. Bolaget har 130 anställda och omsätter 250 miljoner kronor. Transvoice förmedlar och administrerar tusentals tolk- och språktjänster per dag, till stat, kommun, myndigheter, förvaltningar samt privata företag och organisationer i hela Sverige. I Transvoice nätverk ingår ca 6000 tolkar och översättare, som representerar 206 olika språk och dialekter.