Transvoice tecknar avtal med Region Stockholm och Region Uppsala

Tolkföretaget Transvoice har fått förnyat förtroende av Region Stockholm att leverera tolktjänster till sjukvården. Det är ett av Sveriges största avtal med 400 000 uppdrag årligen. Från och med den 1 oktober är Transvoice även leverantör av tolktjänster till Region Uppsala.

Tolktjänstavtalet med Region Stockholm är ett av Sveriges största och omfattar en period på 2+2 år med närmare 400 000 uppdrag per år. Transvoice har varit en upphandlad partner för Region Stockholm under merparten av de senaste 25 åren och det nya avtalet innebär att Transvoice kommer att fortsätta att tillhandahålla kontakt- och distanstolkningstjänster för att underlätta kommunikationen mellan vårdpersonal och patienter med olika språkbehov.

– Vi är mycket glada över att få förlänga vårt samarbete med Region Stockholm. Det är ett erkännande av det utmärkta arbete våra tolkar har utfört under åren, och det visar på det förtroende och den tillit som Regionen har för Transvoice som en pålitlig leverantör av tolktjänster, säger Jonas Ahlstedt, vd på Transvoice.

Tar över avtal med Region Uppsala

Från och med den 1 oktober tar Transvoice över som ensam leverantör av tolktjänster till Region Uppsala efter att den tidigare leverantören avvecklat verksamheten. Ett avtal som sträcker sig in i 2024 och omfattar nästan 40 000 uppdrag per år.

– Den tidigare leverantören, tillsammans med Region Uppsala, kontaktade oss för att de ville säkerställa att avtalet hamnade i bästa händer. Vi ser fram emot att nu även få leverera högkvalitativa tolktjänster till alla patienter med tolkbehov i Region Uppsala, avslutar Jonas.

För mer information:

Jonas Ahlstedt | vd Transvoice | jonas.ahlstedt@transvoice.se | 070-798 25 00

Om Transvoice

Transvoice är ett ledande språktjänstföretag på den svenska marknaden. Bolaget har 140 anställda och omsätter över 300 miljoner kronor. Transvoice förmedlar och administrerar tusentals tolk- och språktjänster per dag, till stat, kommun, myndigheter, förvaltningar samt privata företag och organisationer i hela Sverige. I Transvoice nätverk ingår ca 6000 tolkar och översättare, som representerar 206 olika språk och dialekter

Citat

Vi är mycket glada över att få förlänga vårt samarbete med Region Stockholm. Det är ett erkännande av det utmärkta arbete våra tolkar har utfört under åren, och det visar på det förtroende och den tillit som Regionen har för Transvoice som en pålitlig leverantör av tolktjänster.
Jonas Ahlstedt, vd på Transvoice