75-åriga Marianne fick sin högsta önskan uppfylld – Glenn Hysén kom på besök

Det var en mycket lycklig Marianne Persson som tog emot sin stora idol Glenn Hysén i sin lägenhet igår på Tre Stiftelsers äldreboende Änggårdsbacken i Göteborg. Glenn överlämnade en vacker blombukett och sedan blev det kaffe och tårta - en fotbollstårta dagen till ära – tillsammans med resten av de boende på våningen.

Marianne är född 1941 och har bott i Partille där hon drivit en egen frisörsalong. Trav, god mat och bingo är några av hennes största intressen – och så Glenn så klart. Hon är en stor IFK Göteborgs supporter och har följt Glenn genom hela hans karriär.

För personalen på Tre Stiftelser berättade hon om sin dröm, att någon gång få träffa sin stora idol. Sagt och gjort, personalen skickade ett brev till Glenn som svarade att han gärna kunde komma förbi. Igår var det äntligen dags och Marianne hade längtat och förberett sig hela dagen.

Glenns besök spred glädje på boendet och under fikastunden tog han sig tid att diskutera fotboll och fotbollsminnen med alla som ville. Flera hade sett honom spela i unga år och ville förstås gärna prata om det. Vilket Göteborgslag som låg närmast hjärtat, ja det var det förstås delade meningar om.

Tre Stiftelser – Omsorgen utgår från ett salutogent synsätt med meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet där vi arbetar utifrån varje individs förutsättningar. Vårt mål är att alltid ligga i framkant inom god äldreomsorg. Tre Stiftelser består av tre kommunala stiftelser på tre olika adresser i Göteborg som har en gemensam administration; Stiftelsen Ålderdomshemmet i Göteborg med Vegahusen, Stiftelsen Göteborgs sjukhem med Änggårdsbacken och Stiftelsen Otium. Verksamheten bedriver vård och omsorg med inriktningarna somatik, demens och psykgeriatrik. Dessutom finns en enhet för yngre personer med neurologiska sjukdomar och skador. Sammanlagt bor här 360 personer. För mer information se vår hemsida www.trestiftelser.se