Ulf Wagner lagar mat på Tre Stiftelsers äldreboende

Den 20 oktober är det Måltidens dag och det firar Tre Stiftelser genom att bjuda in den kände krögaren Ulf Wagner från Sjömagasinet. Ulf lagar tillsammans med Tre Stiftelsers egen personal en trerättersmeny som serveras på de tre äldreboendena: Otium, Vegahusen och Änggårdsbacken i Göteborg.

Tre Stiftelsers filosofi är att maten ska vara glädjefylld och öka lusten till livet. Det mesta av maten lagas från grunden, råvarorna är av hög kvalitet och det egna bageriet förser verksamheten med nybakt bröd. För att sätta extra guldkant på tillvaron bjuds någon gång per år kända kockar in som tillsammans med personalen får komponera en riktig festmåltid. För Ulf Wagner är det första gången han besöker Tre Stiftelser.

– Mat är utan tvekan det viktigaste för livets alla skeenden. Inte minst för våra seniorer! Därför är det både en stimulerande uppgift och en ära att få komma till Tre Stiftelser för att dela med mig av min matlagning och förhoppningsvis ge de boende en god matupplevelse, kommenterar Ulf Wagner, krögare och ägare Sjömagasinet.

– Vi är mycket glada över att Ulf kommer till oss. Det är alltid ett populärt och omtyckt inslag för både de boende och personalen när kända kockar kommer på besök. Vi ser fram emot att inspireras av denna matlegend som har ett brinnande intresse för den totala matupplevelsen, säger Emil Jacobsson, kostchef på Tre Stiftelser.

Meny på Måltidens dag på Tre Stiftelser

•  Wagners räksallad med parmesandressing och pinjenötter
  •  Torskfilé med skirat smör, äggrulle, pepparrot, ärtor och kokt potatis
  •  Sjömagasinets äppelkaka med vaniljsås

Allmänheten är välkommen den 20 oktober. Menyn serveras fr om kl 11.30 på Café Ärtan (Vegahusen) och hos boendena på Änggårdsbacken och Otium. Kostnad 142:-/person.

För media

Media hälsas välkomna att delta under lunchen. Ulf Wagner tillsammans med kostchef Emil Jacobsson finns på plats på Café Ärtan, Vegahusen, Vegagatan 55 för eventuell intervjuer.

Kostchef Tre Stiftelser
Tel: 031-70 42 670, 0702 314014
E-post: emil.jacobsson@trestiftelser.se
Birgitta Plyhm