Söka jobb-bloggen: Hur gick det sen?

Att ena stunden ha missat tåget och därefter få ett fantastiskt intressant samtal som leder till en affärslunch. Det är mer än vad jag trodde kunde hända på en vanlig dag. Så var fallet och igår fredag gick jag till den planerade affärslunchen.

Jag fick som sagt ett samtal som skulle kunna leda till något större. Igår var dagen med stort D. Och dagen till ära hade jag feber och ville bara vara hemma. Men jag tog en Alevdon, gjorde mig vacker och tryckte på trevlighetsknappen och låtsades som att jag var frisk som en nätkärna. Tur var det för den affärslunch som blev igår var hemskt trevlig och jag skulle utan tvekan göra om den. Under gårdagens lunch fick jag reda på tre olika projekt där detta företag vill ha in mig antingen som inhyrd- eller projektanställd konsult.

1. Sociala medieutbildare
Detta utbildningsföretag vill vinna upphandlingen från Arbetsförmedlingen (AMS) om vem som ska få uppgiften att utbilda alla mellan myndig till gammal, invandrare som tidigare medborgare i sociala medier. För att kunna genomföra detta behövs korrekt kompetens och någon som samtidigt granskar alla dokument som skall vara grunden till ansökan i upphandlingen.

2. Föra in företaget i sociala medier

3. Än så länge hemligstämplat projekt som skall vara för studenter, nyutexade och företag

De här tre punkterna diskuterades, inte hej vilt, men luftades till höger och vänster för att jag skulle få ett grepp om vart jag kommer in i bilden så att jag kan skapa mig en helhetsbild av företagets behov och min kompetens. Vi kom överens om att alla detaljer skall skrivas ner för att jag skall kunna föra in de i en offert som skall tas ställning till när marknadschefen på företaget är tillbaka från sin semester om två veckor. Så om två veckor kommer ni få ytterligare nyheter. Men i vilket fall så finns där en hel del att göra och upphandlingen den tar sin tid och om det här företaget vinner upphandlingen så blir det först om två till tre månader. Håll tummarna för allt vad ni är värda för jag behöver verkligen det här jobbet.

Läs mer på Tria.se och Söka jobb-bloggen.