Tre år efter Astra Zeneca – Hur gick det sedan?

I februari 2012 kom beskedet att forskningsenheten på Astra Zeneca i Södertälje skulle läggas ned. 1 300 personer blev utan jobb. Hur gick det för dessa personer? Hur många fick nytt jobb och hur många startade egna företag? Och hur står det till med Life science som bransch i Sverige?

Det berättar Trygghetsrådet mer om vid ett frukostseminarium. Där presenteras och diskuteras den färska rapporten ”Omsorgsfull omställning – Astra Zeneca flyttar forskning.”

I panelen ingår Irene Wennemo, statssekreterare på arbetsmarknadsdepartmentet, Filip Sjögren, Astra Zenecas HR direktör, Gunilla Osswald, då ansvarig för avvecklingen, Ivar de la Cruz, då facklig representant samt Anders Blanck, vd Läkemedelsindustriföreningen.

Från TRR deltar Carl-Gustaf Leinar, vd, samt Claes Åberg, regionchef Stockholm.

När: 3 mars

Tid:8.30 - 9.30

Plats: Trygghetsrådet, Jakobsgatan 6, 4tr, Stockholm

Portkoden är 1987. Frukostmacka serveras från 8.00

Välkomna!

Stefan Eklund, marknadschef, 0708-67 60 60, stefan.eklund@trr.se

TRR Trygghetsrådet arbetar med omställning och har 40 års erfarenhet av övertalighet. Vi arbetar som en långsiktig partner. TRR ger råd och stöd till medarbetare, ledning och fackliga företrädare i företag. Vi är den enda oberoende aktören på den svenska marknaden och har utvecklat en komplett metodik för att stötta tjänstemän. Genom att skapa förändringskraft hos individen, har vi de senaste tio åren hjälpt mer än 20 000 företag att vända en svår situation.

TRR ägs av Svenskt Näringsliv och PTK. Över 32 000 företag med sammanlagt 850 000 medarbetare, huvudsakligen tjänstemän i det privata näringslivet, är anslutna till TRR. Organisationen har cirka 250 medarbetare på drygt 40 platser i landet. Huvudkontoret finns i Stockholm. Läs mer på www.trr.se