Så blev 2015

TSL-systemet skapade ett stort mervärde under 2015! Andelen av deltagarna som fick ett jobb ökade med 5 procentenheter jämfört med 2014, samtidigt som nöjdheten ökade och antalet dagar deltagarna tillbringade i arbetslöshet minskade. Samtidigt blev inflödet något lägre än året innan och arbetslösheten minskar, vilket bådar gott inför 2016.

Under december beviljade TSL omställningsstöd för 1 710 personer, vilket är en minskning med 25 procent året innan då stöd beviljades till 2 292 personer. Under de senaste 12 månaderna har 17 242 personer beviljats stöd, vilket är 17 procent färre än föregående 12-månadersperiod då stöd beviljades för 20 827 personer.

Caroline Söder
caroline.soder@tsl.se