Martin Wästfelt ny förhandlingschef på Unionen

Martin Wästfelt blir ny förhandlingschef för Unionen när nuvarande förhandlingschef Niklas Hjert går vidare till rollen som vd för PTK, LO och Svenskt Näringslivs nybildade informationsbolag.

Martin Wstfelt frhandlingschef Unionen

– Jag ser fram emot uppgiften som förhandlingschef för Unionen. Det ska bli roligt att axla de förväntningar som med rätta finns på Sveriges största fackförbund i förhandlingsverksamheten, säger Martin Wästfelt.

Unionens förbundsstyrelse har utsett Martin Wästfelt till ny förhandlingschef. Martin Wästfelt är Unionens chefsjurist sedan år 2010 och har en lång bakgrund inom Unionen och Sif. Han tillträder som förhandlingschef idag.

– Jag är glad att förbundsstyrelsen har utsett Martin Wästfelt till ny förhandlingschef. Martin har lång erfarenhet och djup kompetens kring arbetsrätt, kollektivavtal och förhandlingar. Vi har många viktiga frågor att hantera, närmast ligger den stora avtalsrörelsen och förhandlingarna om anställningstrygghet och omställning, säger Martin Linder, förbundsordförande för Unionen.

Niklas insatser har varit viktiga och uppskattade av både medlemmar och förtroendevalda. Det är många och svåra frågor och förhandlingar som hanterats. Jag har alltid haft fullt förtroende och satt stort värde på hans insatser för Unionen, fortsätter Martin Linder.

Kontakt: Philippe Fernström, tf. Press- och Opinionschef, 0725-32 87 04, philippe.fernström@unionen.se

Unionens pressjour 08-504 151 00

Unionen är Sveriges största fackförbund med 660 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se www.twitter.com/unionenhttps://www.facebook.com/unionensverige - http://unionenopinion.se/