Pressinbjudan - lunchseminarium om civilsamhället som arbetsgivare

Som anställd i civilsamhället kan man kombinera sitt ideella engagemang med en anställning. Men hur är det att vara anställd i denna sektor? I en ny rapport synliggör Unionen en grupp anställda som ofta inte syns utåt.

Medverkande: Shadé Jalali, utredare Unionen, Marina Åman, vice ordförande Unionen, Lena Nyberg, generaldirektör Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor och Marie Lav, förbundsjurist Arbetsgivaralliansen. Moderator: Ulf Skarin.

När: Fredag 30 september kl. 12.00-13.00. Enkel lunch från kl. 11.30.

Var: Scandic Continental, Vasagatan 22, Stockholm (mitt emot Centralen).

Hur: Eftersom vi bjuder på lunch, osa gärna till Catharina.Winther@Unionen.se. Ange specialkost i samband med anmälan.

Civilsamhället förekommer i många olika varianter med det gemensamt att de inte är vinstdrivande. Det handlar om fackföreningar, idrottsklubbar, kulturföreningar, tankesmedjor, politiska organisationer, identitetsorganisationer, religiösa samfund, internationell verksamhet, stiftelser och organisationer inom social omsorg.

Välkommen!

Unionens pressjour
08-504 151 00

Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund med drygt 620 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se – www.twitter.com/unionen – www.unionenopinion.se