Tora Heckscher Unionens nya press- och opinionschef

Unionen slår Anja och Foppa och har anställt programmets producent Tora Heckscher som ny press- och opinionschef. Hon har under våren arbetat som producent på Nordisk Film TV och har dessförinnan jobbat i Regeringskansliet som pressekreterare hos flera statsråd. – På Unionen får jag en fantastisk möjlighet att opinionsbilda för trygga, sunda och lustfyllda arbetsplatser, säger Tora Heckscher.

Tora Heckscher Unionens nya press och opinionschef

Unionen slår både Anja och Foppa och har anställt Tora Heckscher som ny press- och opinionschef. Tora kommer senast från Nordisk Film TV där hon arbetat som producent på programmet Vem ska slå Anja och Foppa. Dessförinnan har Tora jobbat i Regeringskansliet som pressekreterare hos flera statsråd – bland annat Peter Hultqvist, Anna Ekström och Annika Strandhäll. Tora har även varit underhållningschef på Discovery Networks, exekutiv producent på TV4 samt projektledare och producent på SVT.

– Jobbet på Unionen ger en fantastisk möjlighet att få vara med och spela roll i människors vardag. Vi spenderar en stor del av våra liv på jobbet. Unionen har en viktig betydelse för att opinionsbilda för att arbetsplatser ska vara trygga, sunda och lustfyllda, säger Tora Heckscher.

– Jag har laddat under sommaren genom att läsa Fogelströms böcker om Stockholm. Där tar det fackliga arbetet sin början, men det är lika viktigt idag – med nya utmaningar på en arbetsmarknad i ständig förändring. Jag ser framemot att få vara en del av det arbetet, säger Tora Heckscher.

– Tora har en spännande bakgrund och jag är övertygad om att hennes breda erfarenhet inom media kommer bidra till att Unionen kan ta nästa steg i förbundets opinionsbildning, säger Therese Svanström, kanslichef Unionen.

Tora Heckscher börjar sin tjänst som press- och opinionschef den 1 oktober.

Kontaktinformation

Tora Heckscher, telefon: 070-186 51 09, eller Johanna Gréen, Pressekreterare Unionen, telefon: 073- 469 05 91.

Unionen är Sveriges största fackförbund med 660 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se www.twitter.com/unionenhttps://www.facebook.com/unionensverige - http://unionenopinion.se/