Unionen: Arbetsmiljöfrågan är viktigare än någonsin

Välkommen till debatt.

Arbetsmiljöbarometern är en av Sveriges största arbetsmiljöundersökningar. Det är en återkommande undersökning där arbetsmiljöombud får frågor om hur de bedömer både arbetsmiljön och arbetsmiljöarbetet på sin arbetsplats.

I år fyller arbetsmiljöbarometern 10 år. Det uppmärksammar vi genom en debatt om parternas och samhällets ansvar kring arbetsrelaterad hälsa och psykisk ohälsa.

Daniel Gullstrand, utredare på Unionen, inleder med att presentera årets resultat. Därefter kommer en panel med Martin Linder, förbundsordförande Unionen, Irene Wennemo, statssekreterare Arbetsmarknadsdepartementet, Bernt Nilsson, ställföreträdande generaldirektör Arbetsmiljöverket och Kresimir Iveskic, arbetsmiljöexpert Teknikföretagen att samtala om resultaten i undersökningen och lösningar för framtiden. Journalisten Sverker Olofsson leder samtalet.

Arbetsmiljöbarometern delas ut på plats.

När: Torsdagen den 10 december kl. 8.30-9.30. Unionen bjuder på frukost från kl. 8.15.

Var: Hitech building, Sveavägen 9, plan 17, rum Rocky Mountain, Stockholm (T-bana Hötorget).

Hur: osa gärna till event@unionen.se.

Pressjour tel 08-504 151 00 Presschef: Louise Gerdemo Holmgren Mobil: 070-549 79 78, louise.gerdemo.holmgren@unionen.se, tf presschef: Jennie Zetterström, 0709-188 198, jennie.zetterstrom@unionen.se, pressekreterare: Johan Forsberg, 072-586 75 48, johan.forsberg@unionen.se

Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund med drygt 600 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se – www.twitter.com/unionen – www.unionenopinion.se