Unionens varumärkeschef är årets digitala opinionsbildare

Det fastställdes igår på Dagens Opinions och ReformActs årliga gala Årets Opinionsbildare som ägde rum på Fotografiska i Stockholm. Konkurrensen var tuff och det prestigefyllda priset Årets Digitala Opinionsbildare gick till varumärkeschefen Nina Kullberg på Unionen.

- 2016 har varit ett fantastiskt år, säger Nina Kullberg. Med starka utspel under året som till exempel Mansplaining-akuten har vi visat att vi är en organisation som är öppen och positiv till förändring och vi är inte rädda för att ta ton. Jag är glad och stolt över Unionen och mina kollegor.

Vinnarmotiveringen löd:  ”Årets Digitala Opinionsbildare har visat att det går, nej är nödvändigt att driva flera saker på samma gång, när det gäller att flytta en stor organisation och dess varumärke i det allt mer digitaliserade landskapet. Årets Digitala Opinionsbildare bidrog både till att ge sin organisation en av årets mest omtalade och delade kampanjer och till att ta en tydlig position bland de fackliga kollegorna i den så viktiga frågan om delningsekonomi”.

- Unionen vill bidra till att hitta lösningar på det moderna arbetslivets utmaningar och för de nya företag som växer fram. För oss är det självklart att ta en tydlig position i frågan om plattformsekonomin, säger Nina Kullberg.

Pressjour 08-504 151 00, presschef: Jennie Zetterström, 0709-188 198, jennie.zetterstrom@unionen.se, Matilda Ström, pressekreterare, 072-599 21 72, matilda.strom@unionen.se, Gabriel Wernstedt, pressekreterare, 072-599 21 44, gabriel.wernstedt@unionen.se

Unionen är Sveriges största fackförbund med 644 000 medlemmar. Följ oss på www.unionen.se www.twitter.com/unionenhttps://www.facebook.com/unionensverige - http://unionenopinion.se/