Pressinbjudan: I välfärdsproduktionens gränsland

Report this content

Vård, skola och omsorg fungerar på det hela taget bra i Sverige. Larmrapporter kring enskilda fall pekar dock på att det snarare blivit regel än undantag att människor vars behov inte passar in i hur välfärden organiserats hamnar mellan olika instanser. Fredagen den 9 maj lanseras Uppdrag Välfärds femte rapport I välfärdsproduktionens gränsland som introducerar begreppet organisatoriska mellanrum och bidrar till förståelsen till varför glappen i välfärden uppstår samt förutsättningarna för att fylla dem.

Välkommen till ett frukostseminarium där rapportförfattaren Mats Tyrstrup, forskare Handelshögskolan i Stockholm, diskuterar organisatoriska mellanrum i vård, skola och omsorg med en namnkunnig panel.

Medverkande:
Eva Fernvall, kommunikationsdirektör, Apoteket AB
Thomas Berglund, koncernchef, Capio
Ulf Lockowandt, verksamhetschef, Karolinska Universitetssjukhuset
Mats Tyrstrup, forskare, Handelshögskolan i Stockholm
Hans Winberg, generalsekreterare, Stiftelsen Leading Health Care (moderator)

När: fredagen den 9 maj, kl. 08.30-10.00. Frukostmacka, registrering och kaffe serveras från kl. 08.00.
Var: Entreprenörskapsforum, Grevgatan 34, 3 tr, Stockholm.
Anmälan: Mejlas till Annemarie Brandt.
Mer information finns på Uppdrag Välfärds webbplats.

Ellinor Bokedal Cardell, projektledare, 073-9830761, ellinor.bokedal@entreprenorskapsforum.se

Rapporten är framtagen som en del i forskningsprogrammet Uppdrag Välfärd som drivs av Entreprenörskapsforum, Fores och Stiftelsen Leading Health Care och under två år tar fram och presenterar olika forskningsperspektiv på väsentliga välfärdsfrågor.

Taggar: