Vardaga vinner anbud på Lindbacken i Säffle

Säffle kommun har beslutat anta Vardagas anbud för drift av äldreboendet Lindbacken i centrala Säffle i sydvästra Värmland. Vardagas anbud fick högst poäng av de totalt sex anbudsgivarna gällande både kvalitet och pris.

Lindbacken är ett stort äldreboende med 65 platser, fördelade på sex omvårdnads- och två demensavdelningar.

”Det ska bli roligt och spännande att få ta över Lindbacken, som är ett mycket fint boende. Vårt mål är att utveckla verksamheten ytterligare och erbjuda de boende en bra och personligt inriktad omsorg. Det är extra glädjande att vi får så höga kvalitetspoäng i kommunens utvärdering. Vi har lång erfarenhet av och väl utvecklade koncept och rutiner för bland annat kvalitetsarbete, aktiviteter, mat och måltider anpassade till äldres behov samt demensomsorg”, säger Ulla Tansen, affäräsområdeschef för Vardaga.

Lindbacken drivs idag av Attendo och Vardaga tar över från den 1 maj nästa år. Uppdraget sträcker sig till den 31 januari 2018 med möjlighet till förlängning i sammanlagt fyra år (2+2 år).

Övertagandet sker under förutsättning att beslutet inte överklagas.

För mer information, kontakta Ulla Tansen, affärsområdeschef Vardaga, telefon 0709-595040 eller Susanne Eklöf, informationschef Ambea/Vardaga, telefon 0766-217687.