Auego upptar lån om 3 MSEK för att finansiera accelererad tillväxt

Augeo Group AB (publ) ("Bolaget") meddelar idag att Bolaget upptar ett lån om 3 MSEK ("Lånet") från Bizcap AB ("Långivaren")

Lånet utbetalas under november 2022 och har en löptid på 12 månader. Lånet löper med en årlig ränta om 18 procent.

- Likviditetstillskottet ger oss möjlighet att accelerera tillväxten i Vaxxa AB i enlighet med det som kommunicerades i kvartalsrapporten den 27 oktober. Vi upplever en stark efterfrågan från marknaden inom de två befintliga affärsbenen, Entreprenad/Maskin/Jordbruk/Skog och Self-service auktioner, och det nystartade affärsbenet Avyttring, och med likviditetstillskottet så kan vi möta efterfrågan snabbare, säger Karl Frindberg  VD för Augeo Group AB

Informationen är sådan som Augeo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014) samt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-10-31 15:42 CET.

Karl Frindberg, VD Telefon: 0705-303123