Delårsrapport Q3 2024 – Vaxxa redovisar rekordkvartal med 114% omsättningstillväxt och en förbättring av EBITDA på 1 062 KSEK jämfört med Q3 2023

Vaxxa redovisar idag en nettoomsättning för tredje kvartalet 2024 på 21,4 MSEK, vilket är 114% högre än nettoomsättningen för andra kvartalet 2023 då den var 9,95 MSEK. Både EBITDA och EBIT är kraftigt förbättrade med 1 062 KSEK respektive 806 KSEK. Bolaget förutspår att trenden kommer att vara fortsatt stark.

Rapporten över det tredje kvartalet och första nio månaderna för 2024 omfattar perioden 2024-01-01 fram till 2024-09-30 och finns att tillgå i pressmeddelandet.

Vaxxa har levererat ännu ett rekordkvartal där omsättningen mer än fördubblats – från 9,9 Mkr till hela 21,6 Mkr. Detta resulterade i ett EBITDA på 595 Tkr, vilket understryker vår starka tillväxt under hela 2024. Under det tredje kvartalet har vi gjort en medveten satsning på att anställa fast personal framför konsulter. Även om detta innebär initiala kostnader, stöder det en mer hållbar affärsmodell på längre sikt, säger VD Karl Frindberg

Finansiell översikt i sammansdrag

(TSEK)

2024-07-01-2024-09-30

2023-07-01-2023-09-30 2024-01-01-2024-09-30 2023-01-01-2023-09-30 2023-01-01-2023-12-31
Nettoomsättning 21 349 9 949 63 761 26 131 54 929
EBITDA 595 -467 2 865 -3 302 -3 070
Resultat efter finansiella poster 7 -799 990 -4 392 -5 096
Resultat före skapp per aktie 0,0002 -0,0004 0,030 -0,002 -0,002
Likvida medel 7 625 4 419 7 625 4 419 5 499
Balansomslutning 24 112 17 566 24 112 17 566 17 783
Soliditet 75% 61% 72% 0,61% 57%

Väsentliga händelser under Q3 2024

• Den 17 juli publicerades delårsrapport Q2 för 2024.

Väsentliga händelser efter Q3 ÅR

• Teckningsperioden för TO6 inleddes den 15 oktober.

För mer information, vänligen kontakta:

Karl Frindberg, VD
kalle@vaxxa.se

Om Vaxxa AB

Vaxxa är ett svenskt publikt aktiebolag, listad på Spotlight Stock Market i Sverige. Via bolagets auktionsplattform vaxxa.se, erbjuder vi privatpersoner och företag att sälja och köpa begagnade objekt inom fordon, maskin, bygg och industri. Genom att kombinera självbetjäningsfunktioner med tillgång till erfarna auktionsmäklare levererar vi en flexibel och pålitlig försäljningsupplevelse. Vår passion och motivation är att göra försäljningsprocessen mer lättillgänglig för både privatpersoner och företag, samtidigt som vi strävar efter att främja en mer cirkulär marknad.