Veg of Lund stärker sin brittiska säljorganisation

Veg of Lunds brittiska dotterbolag har anställt Amy Beckford och Freya Lynott, båda med bred säljerfarenhet. Freya Lynott och Amy Beckford börjar sin respektive anställning senast den 1 april 2022.

Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG® har fått en bra start i flera brittiska säljkanaler och bolaget tar nu nästa steg för att stärka sina produkters marknadsposition som det mest hållbara och allergenfria alternativet till animaliska mjölk. Det brittiska dotterbolaget, Veg of Lund UK Ltd, har anställt två erfarna personer som ska stärka synlighet och försäljning i större delar av Storbritannien samt inom olika kundsegment.

Amy Beckford, Commercial Executive, kommer senast från en tjänst som kundansvarig på det brittiska familjeföretaget Fentimans där hon ansvarade för försäljning och marknadsföring av bolagets sortiment samt kommunikation till grossist och Food Service-kunder. Amy har även arbetat som konsult på det brittiska IT-bolaget Nigel Frank, där hon ansvarade för marknadsföring och affärsutveckling för techbolag som Spotify och Klarna.

Freya Lynott, Sales and marketing support co-ordinator, har bland annat arbetat med marknads­stöd inom djurskyddsorganisationen Battersea Dogs & Cats Home samt inom revisionsfirman Buzzacott.

”Den brittiska säljorganisationen har gjort ett mycket bra arbete sedan lanseringen av DUG i juni 2021. Jag hade förmånen att träffa säljteamet, kunder och konsumenter i samband med mitt besök i England förra veckan och jag möttes av stort intresse och engagemang. Därför är det extra kul att kunna hälsa Freya och Amy välkomna till Veg of Lund. De kommer in i ett viktigt skede i bolagets utveckling och vi ser fram emot att nå fler nya kunder i Storbritannien och Irland parallellt med att stärka relationerna med de befintliga, som varit pionjärer i den tidiga fasen av lanseringen av DUG”, säger Emma Källqvist, tf VD och CFO för Veg of Lund.

Emma Källqvist (tf VD och CFO)
E-post: emma.kallqvist@vegoflund.se

Veg of Lund utvecklar unika växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Bolaget har rötter i forskning vid Lunds universitet och äger patenterade metoder för att utveckla nya matkategorier inom den snabbväxande marknaden för växtbaserade livsmedel. Veg of Lunds klimatsmarta och smakrika produkter säljs i Europa och Asien under varumärket DUG®. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Emma Källqvist, tf VD och CFO för Veg of Lund