Veoneers datum för bolagsstämman

Stockholm, 20 januari 2021: Autotech-bolaget Veoneer, Inc. (NYSE: VNE och SSE: VNE SDB) har bestämt datum för sin bolagsstämma.

Styrelsen har beslutat att nästa ordinarie bolagsstämma ska hållas virtuellt via webcast måndagen den 10 maj 2021.

Endast aktieägare på avstämningsdagen den 15 mars 2021 har rätt att närvara och rösta vid bolagsstämman. Kallelse till stämman skickas till registrerade aktieägare i början av april.

Veoneer, Inc. (NYSE: VNE and SSE: VNE SDB) är en världsledare inom autotech-branschen. Vår affärsidé är att skapa förtroende för mobilitet. Vi designar, tillverkar och säljer mjukvara, hårdvara och systemlösningar för passagerar­säker­het, förarassistans, collaborative’ och autonom körning till fordonstillverkare globalt. Veoneer har 7400 medarbetare i 12 länder och huvudkontor i Stockholm. Under 2019 uppgick försäljningen till 1,9 miljarder USD. Veoneer, som bildades 2018, bygger på närmare 70 års erfarenhet av att utveckla lösningar för fordonssäkerhet. Veoneer är noterat på New York Stock Exchange och Nasdaq Stockholm.