Interactive Intelligence och Vergic i allians

Report this content

Interactive Intelligence och svenska mjukvaruföretaget Vergic har slutit avtal om ett samarbete. Vergic kommer att tillföra Interactive Intelligence tekniska lösningar för Kontaktcenter som innebär att Interactive Intelligence till sina kunder kan erbjuda kunddialog i realtid genom ny innovativ videodialog och co-browsing*. Mjukvaran kommer även att ge ökade analysmöjligheter av webbaktiviteter.

Integrationen kommer att ske genom Interactive Intelligences Generic Objects, vilket innebär att Vergics lösning kommer vara integrerad i Interactive Intelligence universala kö för gemensam SLA-nivå och statistik.

– Vergics lösningar gör att vi kan erbjuda våra kunder direkt och personlig interaktion på webben genom en intelligent kommunikationslösning med bland annat video på ett enkelt och pragmatiskt sätt, säger Daniel Eisenberg, Nordenchef på Interactive Intelligence.

Kommunikationslösningen gör det möjligt för företag att identifiera sina kunders behov av hjälp på webben och samtidigt guida dem via den innovativa mjukvaran.

– Samarbetsavtalet med Vergic är en strategisk viktig nordisk allians med ambition att hitta en global arbetsform, säger Daniel.

Tillför mer kommunikationsmöjligheter

Vergic är ett mjukvaruföretag med fokus inom e-handel och kundservice på nätet. De gör det möjligt för företag och offentlig verksamhet att optimera sin kundkommunikation och försäljningen på sin webbplats.

– Vår teknik för realtidskommunikation via webb är ett bra komplement till Interactive Intelligence kontaktcenter-plattform. Produkten tillför utökade kommunikationsmöjligheter, statistik för webbesökare samt möjlighet till proaktiv kunddialog, säger Alexander Lunde, vd på Vergic.

Daniel Eisenberg, Nordenchef, Tel: 0730-67 20 20 | daniel.eisenberg@inin.com

Alexander Lunde, vd, Tel: 0761-36 68 33 | alexander@vergic.com

*FAKTA: Med Vergics co-browsing ges kundservicepersonal en möjlighet att visuellt guida en besökare på webben genom att se en spegling av den specifika webbsidan där besökaren befinner sig. Vergics co-browsing kräver ingen installation och  fungerar på alla plattformar såsom dator, mobil och läsplattor, vidare stödjer Vergics lösning marknadens alla webbläsare.