Vergic söker en Key Account Manager till Öresundsregionen

Vi tar kundservice och e-handel till nästa nivå

Vergics unika molnbaserad mjukvara hjälper företag, stat och myndigheter att kommunicera med sina besökare i realtid, samt ge service som om det vore ett fysiskt möte. Med Vergics lösning får rätt besökare hjälp i rätt stund. Vergics prisbelönta marknad, sälj- och kundserviceverktyg tar kundservice och e-handel till nästa nivå.

Vi är ett innovationsföretag. 2011 utnämndes Vergics plattform till bästa globala innovation i en världsomspännande innovationstävling inom IT (CGI/Logicas Global Innovation Venture Partner Program). Vi har idag partners som CGI, Evry, Knowit, Advania, Go Excellent, Interactive Intellegence, Humany m.fl.

Vergic grundades 2007 och vi är idag 32 anställda med huvudkontor i Malmö samt kontor i Stockholm, Göteborg och Norrköping . Kunderna är spridda över Norden och i Europa.

Rollen

I rollen som Key Account Manager hos Vergic, med placering i Malmö, kommer du att vara en viktig person i företagets fortsatta utveckling och tillväxt. Ditt huvudsakliga uppdrag är att bearbeta nya kunder, men även att utveckla samarbetet och affärsrelationen med befintlig kundbas i Öresundsregionen (Skåne och Danmark). Vi ställer höga krav på dig, din prestation och dina resultat, men vi erbjuder dig samtidigt ett arbete inom ett spännande och utvecklande företag. Hos oss blir du en del av ett företag som kännetecknas av tillväxt, innovation och utveckling i en miljö som karaktär av laganda, utmanande arbetsuppgifter och som bidrar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Vi ser att du har:

• Minst 3 års erfarenhet av B2B försäljning med framgångsrika resultat
  • Erfarenhet av att bearbeta den danska marknaden samt kan kommunicera flytande på svenska, danska och engelska.
  • Dokumenterat goda säljresultat och avslutningsfrekvens
  • Erfarenhet från den digitala sektorn. Har du erfarenhet av att ha jobbat med Webb/CMS samt CRM och BI ser vi som detta som positivt
  • Teknisk kompetens
  • Högskole-/universitetsutbildning, men arbetslivserfarenhet och personliga egenskaper kan kompensera
  • Förmåga att kommunicera på ett rakt och tydligt sätt, både på svenska, danska och engelska

Som person är du:

• Driven och resultatorienterad med en förmåga att bygga förtroendefulla kundrelationer
  • Affärsmässig, drivande och duktig på att skapa och upprätthålla goda relationer med dina kunder
  • Van att arbeta självständigt, såväl som i processorienterade organisationer, med planering, struktur och uppföljning
  • God förmåga att analysera kundens problem och tänka strategiskt
  • Drivs av att sätta upp och följa högt uppsatta mål
  • Är teknisk nyfiken och kvalitetsorienterad
  • En positiv och ärlig lagspelare

Du förväntas:

• Att utveckla Vergics verksamhet inom din region
  • Att öka försäljningen genom både nya och befintliga kunder
  • Att bygga upp starka nätverk inom olika branscher
  • Att med vana och självständighet ta ansvar för att skapa affärer från inledande diskussion till avslut
  • Att agera stöd åt våra partners i säljprocessen

Ansök

I denna rekrytering samarbetar vi med Pronova Human Resource Network. Vid eventuella frågor kontakta Jerry Burman på +46 708 81 12 32 alternativt ansök genom att skicka din CV och personligt brev senast den 25/11 till info@pronova.se.